فرهنگ‌سازی، اصلی‌ترین محور تحقق سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است
کد خبر: 1386008
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
همتی:

فرهنگ‌سازی، اصلی‌ترین محور تحقق سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است

گروه اجتماعی:‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، فرهنگ‌سازی را اصلی‌ترین محور جهت تحقق این نوع سبک زندگی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، احمد همتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 20 اسفند در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آباده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی گفت: فرهنگ‌سازی اصلی‌ترین محور جهت تحقق این نوع سبک زندگی است.
وی افزود: در این راستا باید برنامه‌های فرهنگی مفید و قوی توسط مسئولان فرهنگی ارائه شود تا بتوان گام مؤثری در این زمینه برداشت.
همتی اظهار کرد: امروزه دشمنان نظام اسلامی قبح و زشتی بسیاری از مسائل را برای نسل جدید از بین برده‌اند و بسیاری از رفتارهایی که در فرهنگ دینی ما ناهنجاری تلقی می‌شود را به‌صورت هنجار در افکار عمومی تزریق کرده‌اند.
مدیرکل ارشاد فارس تأکید کرد: باید دین و دین‌مداری را در فرهنگ و هنر خود نهادینه کرده و به جامعه تزریق کنیم تا زمینه‌سازی مناسبی جهت تربیت نسل‌های آینده میهن اسلامی‌مان فراهم شود.
بنا‌بر این گزارش، محمدرضا زارع‌،‌ فرماندار آباده نیز در این مراسم گفت: آباده به‌عنوان شهر فرهنگی و هنری در کشور و دروازه تمدن در فارس به‌شمار می‌رود که سوابق درخشان فرهنگی مردم آن مؤید این موضوع است.
وی، هنر را برخاسته از عشق و علاقه دانست و افزود: بسیاری از مشکلات امروز ما نتیجه عدم توجه کافی به بحث فرهنگ و هنر است و اگر به این موضوعات بیش از این‌ها توجه می‌کردیم اکنون با خیلی از مشکلات روبه‌رو نبودیم، چراکه هنر می‌تواند زبان گویا در شکل‌دهی به رفتارها باشد.
یادآور می‌شود، در این مراسم از زحمات فرهاد یمین قدردانی و عرب جعفری به‌عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آباده معرفی شد.

captcha