پیگیری مسائل و چالش‌های مرتبط با محیط زیست در پرتو آموزه‌های رضوی
کد خبر: 1389847
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹

پیگیری مسائل و چالش‌های مرتبط با محیط زیست در پرتو آموزه‌های رضوی

گروه اجتماعی: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: مسائل و چالش‌های مرتبط با محیط زیست در پرتو آموزه‌های رضوی و معارف اصیل اسلامی پیگیری می‌شود.

کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد:  جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی با هدف برقراری ارتباط  با صاحب‌نظران، فرهیختگان و هنرمندان  در خصوص فرهنگ‌سازی و آشنا کردن مردم با سیره امام هشتم در خصوص منابع طبیعی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جشنواره سعی خواهد شد با تشویق افراد علاقه‌مند به محیط زیست، آثار ماندگار در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی خلق شود تا بتوانیم گامی موثر در زمینه حفاظت از محیط زیست برداریم.

نگرش و تفکر صحیح در راستای حفاظت از محیط زیست

کلانتری اظهار کرد: ایجاد نگرش و تفکر صحیح در راستای حفاظت از محیط زیست از مهم‌ترین محور فعالیت این جشنواره در نظر گرفته شده است.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان خاطر‌نشان کرد: حفظ و نگهداشت منابع طبیعی و سرمایه‌های حیاتی محیط زیست و بهره برداری صحیح از آنها از دیگر اهداف این جشنواره در نظر گرفته شده است.

محیط زیست در پرتو آموزه‌های رضوی و معارف اسلامی

وی تصریح کرد: این جشنواره به‌دنبال آن است که مسائل و چالش‌های مرتبط  با محیط زیست را در پرتو آموزه‌های رضوی و معارف اصیل اسلامی پیگیری و فرهنگ‌سازی کند.

کلانتری گفت: این جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد و  استان اصفهان به عنوان میزبان استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار کرد: این جشنواره از مجموعه برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا چهارم تیر 93 خواهد بود.

وی  در انتها یادآور شد: این جشنواره از ششم تا 16 شهریور سال‌ جاری همزمان با دهه کرامت در اصفهان و همزمان با چهار منطقه دیگر کشور برگزار می‌شود.

captcha