شهدای هنرمند با آثارشان ارزش‌های انقلاب را جاودانه کردند
کد خبر: 1392529
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹

شهدای هنرمند با آثارشان ارزش‌های انقلاب را جاودانه کردند

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت امروز خانواده‌های شهدا یاد ایستادگی فرزندان شهید این خانواده‌ها را در دل مردم زنده می‌کند، گفت: شهدای هنرمند با آثار و قلمشان ارزش‌های انقلاب را در صفحه تاریخ ملت جاودانه کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، ‌عابدین خرم، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی امروز، 20 فروردین‌‌ در مراسم اولین یادواره شهدای هنرمند استان با بیان اینکه وجود خانواده‌های شهدا برای ملت با خیر و برکت است، اظهار کرد: امروز ایستادگی و مقاومت خانواده‌های شهدا یادآور ایستادگی، رشادت و ایثارگری‌های فرزندانشان در برابر دشمنان و متجاوزان این مرز و بوم است.

وی، آذربایجان غربی را سرزمین مجاهدت‌های خاموش توصیف کرد و افزود: این روز متعلق به شهید آوینی و سید شهیدان اهل قلم است، شهید آوینی در دوران حیات خود همه را متحیر و متعجب کرد.

خرم ادامه داد: شهدای هنرمند و هنرمندان شهید آثارشان جاودانه و پیام‌رسان بود با شهادتشان نیز ارزش‌های انقلاب اسلامی برای همیشه در تاریخ این ملت و مرز و بوم جاودانه کردند.

این مقام مسئول با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری در‌خصوص هنر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: هنر عزیز و والاست، هنر حماسه است و پیام عمومی و جهانی دارد و به قطعه‌ای از زمین و زمان منحصر نمی‌شود، امروز مصداق بارز این جمله رهبر انقلاب شهدای هنرمند هستند که باید یاد و خاطره آن‌ها تا ابد در ذهن ملت ایران روشن و جاوید بماند.

وی اظهار کرد: امیدواریم امروز هنرمندان ما در عرصه‌های مختلف از مقام معظم رهبری که خود هنرمند بی‌نظیر و بی‌بدیل تاریخ معاصر هستند، الگو بگیرند و برای رشد و تعالی عرصه‌های مختلف با استفاده از ابزار هنری خود کار جهادی انجام دهند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شهدای هنرمند در جامعه امروز گمنام هستند و معرفی نشده‌اند و امیدواریم کاری نکنیم که در محضر شهدا شرمنده ‌شویم، گفت: ما هنرمندانی چون شهید سنگی داریم که از کاتبان برجسته کلام وحی بودند اما در بین خودمان گمنام هستند و مقام معظم رهبری در‌خصوص این شهید بزرگوار فرمودند: حقیقتاً ایشان یک شهید بارز عرصه هنر است.

captcha