هنر زبانی رسا برای بیان ارزش‌های انقلاب است
کد خبر: 1392532
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

هنر زبانی رسا برای بیان ارزش‌های انقلاب است

گروه هنر: رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر زبانی رسا برای بیان ارزش‌های انقلاب است، گفت: هنرمندان باید از هنر برای بیان هرچه بهتر زیبایی‌های انقلاب بهره گیرند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، مهدی حبیبی، رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی امروز، 20 فروردین در نشست دیدار هنرمندان استان با قائم مقام ولی فقیه در خراسان جنوبی که به‌مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: فاصله زیاد میان مطالبات از هنرمندان و اعتبارات اختصاص داده شده به بخش هنر و ادب و دوری برخی از شهرستان‌ها از مرکز استان از جمله مشکلات اصحاب هنر در خراسان جنوبی است.



وی در باب معرفی چهره‌های شاخص و فعالان در بخش‌های مختلف هنری استان گفت‌: 15 شاعر شاخص و 400 فعال ادبی، 12 چهره شاخص در بخش هنر موسیقی و 250 فعال در این حوزه، 30 چهره شاخص در حوزه نمایش و حدود 250 فعال در این بخش در استان خراسان جنوبی وجود دارد.



دبیر ستاد بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی عنوان کرد: در زمینه هنر نقاشی 20 چهره شاخص و ‌100 فعال و در حوزه هنر معرق 5 چهره شاخص و 30 فعال در استان وجود دارد که با توجه به شناخته شدن منطقه به استانی فرهنگی باید بیش از این تلاش کرد.



حجت‌الاسلام رمضان زاهدی، مسئول ستاد دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: توجه به هنرمندان به‌ویژه هنرمندان بسیجی و اهل مسجد نباید به زمان خاصی محدود شود بلکه مدیران باید همیشه هنر را در اولویت داشته باشند.



وی افزود: انتظار ما از مدیران بیش از امکانات مادی و تأمین اعتبار، توجه و احترام به اصل هنر است و شایسته است که مدیران رده بالای استان خود نیز به محیط‌های فرهنگی ـ هنری مراجعه کرده و از نزدیک شرایط اصحاب هنر را مشاهده کنند.

captcha