دانشگاه به‌عنوان قطب فرهنگی، نقش جامعی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد
کد خبر: 1396807
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
رئیس دانشگاه اراک:

دانشگاه به‌عنوان قطب فرهنگی، نقش جامعی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد

گروه اجتماعی: دانشگاه‌ها موظفند رسالت خطیر خود را در رابطه با مقوله اقتصاد مقاومتی به نحو احسن اجرایی کنند؛ چرا که دانشگاه به‌عنوان قطب فرهنگی می‌تواند اثرگذاری جامع و کامل‌تری را نسبت به مابقی مراکز و نهادها داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سعید حمیدی، رئیس دانشگاه اراک 28 فروردین در همایش رؤسای دانشگاه‌های استان و دفتر نهاد رهبری استان که در راستای تبیین فرمایشات رهبری در این دانشگاه برگزار شد، گفت: نام‌گذاری سال 93 با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط مقام معظم رهبری اجرای سیاست‌های کلان نظام، توجه به اسناد بالادستی و نقشه جامع علمی کشور برای مجموعه دانشگاهی را لازم و ضروری می‌کند.

وی تصریح کرد: در خصوص اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دانش بنیان تمامی دانشگاه‌ها موظفند رسالت خطیر خود در این رابطه را به نحو احسن اجرایی کنند؛ چرا که دانشگاه به‌عنوان قطب فرهنگی می‌تواند اثرگذاری جامع و کامل‌تری را نسبت به مابقی مراکز و نهادها داشته باشد.

حمیدی با بیان اینکه آموزش فرهنگ اسلامی در تمامی عرصه‌ها باید در نظام مقدس جمهوری اسلامی نهادینه شود، گفت: اجرای اصول اعتقادی، جوانان را در مقابله با تندبادها و تهاجم فرهنگی غرب و رسانه‌های مسموم خارجی مصون نگه می‌دارد.

وی ایجاد زمینه مناسب فرهنگ کار و تلاش، حرکت جهادی و بهره‌وری فرصت‌های موجود در دانشگاه را عاملی موفق در راستای اجرایی شدن احکام و اصول دین مبین اسلام در زندگی فردی و اجتماعی دانشجویان عنوان کرد و گفت: بی‌شک تحقق مبحث عنوان شده تبیین فرمایشات رهبری، سیاست‌های راهبردی و اجرای احکام درج شده در قانون اساسی را سهل‌تر می‌‌کند.

حمیدی، اجرای فرهنگ دینی، بهبود کیفیت آموزشی و پرداختن به تحقیقات کاربردی را عاملی برای پیشرفت و تبیین فرمایشات رهبری برشمرد و سنین خردسالی و دوران دبستان را بهترین دوران پرورش سرمایه انسانی مجرب و متعهد عنوان کرد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام مرتضی بیات، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اراک نیز در این مراسم به تشریح ابعاد اقتصاد مقاومتی پرداخت و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی؛ اقتصادی مردم‌بنیان بوده و برای تحقق آن عزم ملی و بسیج همگانی لازم است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری 9 سال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رابطه با مبحث اقتصاد فرمایشاتی را ایراد فرمودند، اضافه کرد: مسئولان و مردم با تأسی به آموزه‌های دینی، برخورداری از منویات مقام عظمای ولایت و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور به موفقیت‌های بی‌شمار دست پیدا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام بیات، دانشگاه‌ها را مجموعه و پایگاهی منسجم برای ایجاد زمینه قوی و مستحکم برای تحقق منویات عنوان کرد و گفت: بی‌شک محور بودن اقتصاد و ارائه راهکارهای عملیاتی و کارآمد توسط اساتید مجرب دانشگاهی ما را در اجرای فرمایشات رهبری کمک می‌کند.

مسئول مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اراک در پایان با اشاره به این مطلب که نگاه به مقوله فرهنگ باید مبتنی بر نگرش دینی و اسلامی باشد، تأکید کرد: بیشتر مشکلات فرهنگی موجود در جامعه که توسط دشمنان دامن زده می‌شود با فرهنگ دینی و قرآنی رفع خواهد شد.

captcha