زنان ایران اسلامی الگویی کامل در بحث حجاب و عفاف برای جهانیان هستند
کد خبر: 1397930
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

زنان ایران اسلامی الگویی کامل در بحث حجاب و عفاف برای جهانیان هستند

گروه اجتماعی: مشاور استاندار و استاد دانشگاه‌های کردستان با اشاره به الگوگیری زنان ایران اسلامی از حضرت زهرا(س) گفت: زنان ایران اسلامی الگویی کامل در بحث حجاب و عفاف برای جهانیان هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عبدالسلام کریمی، مشاور استاندار و استاد دانشگاه 31 فروردین در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: نگاه برتری در اسلام انسانیت و تقوا است نه جنسیت.
وی با اشاره به تأثیر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: زنان ایران اسلامی به تبعیت بزرگواران اسلام و فداکاری‌های آنان در راه اسلام در روند پیشرفت جامعه تأثیرگذار هستند.
کریمی با بیان این مطلب که دومین فردی که اسلام آورد حضرت خدیجه(س) همسر پیامبر(ص) بوده است، افزود: اسلام کرامت را به مقام زن بازگرداند و زن و مرد را برابر قرار داد و اگر اختلافی در احکام وجود دارد به دلیل خصوصیات جسمی است.
مشاور استاندار و استاد دانشگاه‌های کردستان بیان کرد: زنان باید با تأثیر از سیره حضرت فاطمه(س) و اجرای احکام اسلام قدم در راه  یک جهاد دائمی، علمی و دینی بگذارند.
وی عنوان کرد: امروز افتخار ما بر این است که دختران و زنان ایران اسلامی الگویی کامل در بحث حجاب برای جهانیان هستند و این به واسطه الگوگیری آنان از آن حضرت بزرگوار است.
کریمی در پایان یادآور شد: حضرت معصومه(س) در زمره بانوان مؤمن و فداکاری است که متحمل رنج‌های طاقت فرسایی شد و سیره زندگی و ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری آن حضرت نیز بهترین الگو برای دختران مسلمان ایرانی است.

captcha