تلاش برای دستیابی به کمال، از مهم‌‌ترین مسئولیت‌های هر فردی است
کد خبر: 1400191
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
امام جمعه بیرجند:

تلاش برای دستیابی به کمال، از مهم‌‌ترین مسئولیت‌های هر فردی است

گروه اجتماعی: به کمال رساندن خود مهم‌ترین مسئولیت هر فردی است؛ بنابراین باید ذهنمان را از جهل، قلبمان را از کینه و عمل‌مان را خالص کنیم تا به سعادت برسیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند امروز، هفتم اردیبهشت در همایش بزرگداشت هفته سلامت با اشاره به شعار یک عمر سلامت با خودمراقبتی، گفت: انسان باید از تمام لحظات زندگیش به‌خوبی استفاده کند تا یک زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت داشته باشد.



وی با اشاره به فرازی از دعای کمیل که حضرت علی(ع) می‌فرمایند: پروردگارا اعضایم را در راه خدمتت نیرو بخش و دلم را بر عزم و همت محکم کن و کوشش در راستای پروایت و دوام در پیوستن به خدمتت را به من ارزانی دار تا به سویت برانم در میدان‌های پیشتازان، ادامه داد: این دعا بیانگر ابعاد زندگانی انسان است که باید خوب آن‌ها را بشناسد.



امام جمعه بیرجند اظهار کرد: توجه به تمام ساحت‌های وجودیمان ضروری است؛ بنابراین اگر به ساحت شناخت، عمل و عاطفه توجهی نکنیم در عین سلامتی، سالم نیستیم.



رضایی با بیان اینکه سلام از نظر اسلام نام خدواند متعال است، عنوان کرد: اگر در آیات قرآن بیندیشیم پی می‌بریم که اسلام به موضوع «سلامت» بسیار اهمیت داده، به‌گونه‌ای که در قرآن یکی از نام‌های مبارک و زیبای خداوند متعال «سلام» است، یعنی پروردگار در ذات و صفاتش از هر عیب و نقصی به دور و منبع سلامتی برای جهانیان است.



وی با اشاره به اینکه محور معارف دین رشد است، افزود: به کمال رساندن خودمان مهم‌ترین مسئولیت هر فردی است؛ بنابراین باید ذهنمان را از جهل، قلبمان را از کینه و عمل‌مان را خالص کنیم تا به سعادت برسیم.



امام جمعه بیرجند با بیان اینکه سلامتی وسیله‌ای برای رسیدن به سعادت است، عنوان کرد: انسان‌ها باید به تمام ابعاد وجودیشان توجه کنند و هم‌چنین پزشکان در برخورد با بیماران نه تنها جسم بلکه فکر و اندیشه آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهند.

captcha