رجب؛ ماه برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود
کد خبر: 1403741
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

رجب؛ ماه برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود

گروه اندیشه: کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: ماه رجب، ماه مغفرت و بخشایش و ارزش است، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل، ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، دیروز، پانزدهم اردیبهشت در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف اردبیل که با حضور اعضای ستاد برگزاری مراسم اعتکاف در دفتر معاونت فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد، گفت: ماه رجب، ماه مغفرت و بخشایش و ارزش است، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است، ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است، ماه رجب زمان اعتکاف است. در این ماه، که هنگامه تحول است، عاکفان کوی دوست، با حضور در صحن و سرای دوست، پله های سلوک را پیموده و پله پله به خدا نزدیک تر می شوند. معتکف روزه‌اش، نمازش، حضورش در مسجد و دیگر اعمالش مایه تقرب است. در خانه دوست، سفره ایی از مغفرت و بخشایش گسترده شده و عاکف با صیقل روح و روان، زنگار گناه از دل می زداید و مهیای ضیافت بزرگ در ماه وصال می‌ شود.
کارشناس فرهنگی بانوان اردبیل، اظهار کرد: ماهی که عشاق از سفره پرفیض الهی، لقمه‌های راز بر می‌چینند و عطر قرآن از ژرفای دل بار یافتگان، مشام جان را می نوازد.
وی افزود: با توجه به مسئولیت خطیر برگزاری اعتکاف توسط اداره تبلیغات اسلامی، هرساله سعی می‌ شود که نسبت به سال های پیش خدمات بیشتری به معتکفین ارائه شده و برنامه های فرهنگی منسجم تری برای رسیدن به معنویات بیشتر برگزار شود. لذا در این راستا جلسه هماهنگی و برنامه ریزی انجام می‌شود.
حقی گفت: با توجه به مشخص بودن ظرفیت مساجد بهتر است تعداد ثبت کنندگان بر اساس ظرفیت مساجد باشد تا تمام معتکفین بتوانند با آرامش به این امر عبادی بپردازند.
وی در خصوص بر نامه ریزی فرهنگی اعتکاف گفت: بهره مندی از اساتید مجرب و سخنرانی با موضوعات مشخص، مشاوره دینی، مولود خوانی در روز ولادت حضرت علی(ع)، مرثیه سرایی در روز وفات حضرت زینب(س)، قرائت قرآن، ادعیه های مختلف از جمله دعای ام داوود اشاره کرده واظهار امیدواری کرد که امسال نسبت به سال‌های گذشته برنامه فرهنگی اعتکاف با شکوه و معنویت بیشتری برگزار شود.

captcha