برگزاری سالروز ارتحال امام خمینی‌(ره) موجب نهادینه شدن ارزش‌های انقلاب می‌شود
کد خبر: 1407633
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰

برگزاری سالروز ارتحال امام خمینی‌(ره) موجب نهادینه شدن ارزش‌های انقلاب می‌شود

گروه اجتماعی: جانشین فرماندهی سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان اظهار کرد: برگزاری مراسم‌هایی مانند گرامیداشت سالروزارتحال امام خمینی(ره) با حضور جوانان، باعث نهادینه و بیمه شدن ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، اسحاق هراسانیان، جانشین فرماندهی سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان‌ روز گذشته، 27 اردیبهشت در نشست ستاد ارتحال امام خمینی‌(ره) و بزرگداشت سوم خرداد این استان، بر هر چه باشکوه‌تر برگزاری این مراسم تأکید کرد و گفت: نزدیک به هفت هزار و 500 نفر در سال گذشته به مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی‌(ره) از استان سمنان، اعزام شدند که سپاه این استان سال گذشته تمام مراحل این اعزام را حتی در استان تهران به‌صورت مستقل اجرا کرد و اعزام شمار بیشتری از مشتاقان از طریق قطار در برنامه امسال سپاه قائم‌(عج) است.

وی با تأکید بر بیمه بودن تمام افراد اعزامی به‌ویژه برنامه سالروز ارتحال امام خمینی‌(ره) در تهران، متذکر شد: تلاش و همکاری‌ها برای برقراری امنیت کامل و فراهم کردن بهترین شرایط برای مشتاقان در این اعزام با همکاری بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

هراسانیان با اشاره به اینکه نهادینه شدن اعزام سوگواران و مشتاقان خمینی کبیر برای گرامیداشت سالروز ارتحال پیر جماران به مرقد مطهر از طریق راه آهن، بسیاری مشکلات را برطرف می‌کند، یادآور شد: سال گذشته بخشی از این اعزام برای اولین بار با قطار انجام شد که بسیاری از مشکلات سال‌های گذشته را به همراه نداشت.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان افزود: برگزاری مراسم‌هایی مانند گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با حضور جوانان، باعث نهادینه و بیمه شدن ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این نشست به نقش رزمندگان این استان در اجرای عملیات بیت المقدس برای آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: سپاه و ارتش این استان نقش ماندگاری در این عملیات داشته‌اند.

‌فریدون پهلوانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان نیز اظهار کرد: گلباران مزار شهدا، اجرای صبحگاه مشترک در لشکر 58 ذوالفقار، برگزاری شب شعر و خاطره، برگزاری کارگاه نقاشی نسل آفتاب و نشست تخصصی جنگ نرم و دفاع مقدس ویژه بانوان از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان برای سالروز آزادی خرمشهر در‌نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان انتشار ویژه‌نامه نگین، نشست نقد کتاب سنگرهای برفی، نمایشگاه‌ عکس دفاع مقدس، رونمایی از چند کتاب در زمینه دفاع مقدس و برگزاری کارگاه هنرهای تجسمی با عنوان این خط همچنان مقدم است را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل برای بزرگداشت سوم خرداد برشمرد.

همچنین محمدهادی مظاهری، مسوول هماهنگی امور ایثارگران استانداری سمنان ادامه داد: به‌منظور اعزام هر‌چه بهتر مشتاقان اندیشه امام خمینی(ره) به برنامه سالروز ارتحال در مرقد مطهر آن حضرت، شش کمیته در استان سمنان فعال شده‌اند.

 وی از پیش‌بینی‌های لازم برای اعزام ثبت نام‌کنندگان مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با قطار برای سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته اعزام این افراد با استفاده از 165 دستگاه اتوبوس، 17 مینی بوس، 40 خودروی سبک و سنگین و 10 آمبولانس و با امنیت و مراقبت کامل انجام شد.

captcha