صلابت و اقتدار ایران اسلامی مدیون جهاد جانبازان و شهدا است
کد خبر: 1414927
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
استاندار بوشهر:

صلابت و اقتدار ایران اسلامی مدیون جهاد جانبازان و شهدا است

خبرنگاران افتخاری/ حامد فکوری: سالاری اظهار کرد: صلابت و اقتدار ایران اسلامی مدیون جهاد، رشادت‌ها و ایثارگری‌های جانبازان، شهدا و رزمندگان است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر در دیدار با جاویددار ابیان، جانباز 65 درصد بوشهری اظهار کرد: حضرت ابوالفضل(ع) با حماسه و ایثار خود صحنه کربلا را تجلی‌گاه ایثار و جانبازی کرد.

استاندار بوشهر جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را نمونه عینی فداکاری و ایثار دانست و تصریح کرد: نمونه بارز حماسه، ایثار و جانبازی را می‌توان در سیمای رادمردان جانبازان هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد که با حضور متهورانه در میادین رزم و دفاع جانانه از این آب و خاک، متجاوزان را منکوب کردند.

سالاری تکریم و احترام ایثارگران و خانواده آنان را از مهم‌ترین رسالت تمامی آحاد مردم و مسئولان دانست و تأکید کرد: امنیت و آسایش که امروز در کشور و استان بوشهر حکم‌فرماست مدیون جان‌نثاری‌ها و تقدیم اعضای بدن این عزیزان است.

مقام عالی دولت در استان بوشهر جانبازان را نمونه بارز فداکاری و رشادت دانست و گفت: صلابت و اقتدار ایران اسلامی که امروز پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در جهان به اهتزاز درمی‌آید  مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های جانبازان، شهدا و رزمندگان است.

وی رسیدگی به خانواده ایثارگران را یک وظیفه دانست و تأکید کرد: بررسی و حل مشکلات خانواده ایثارگران باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد چراکه این عزیزان و خانواده آنان تمام هستی خویش را فدای ملت و کشور کرده‌اند که باید قدردان و سپاسگزار آنان باشیم.

سالاری با بیان اینکه قشری عزیزتر از جانبازان و ایثارگران نداریم، اظهار کرد: همه مسئولان استانی موظف به پی‌گیری و رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها هستند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در رفع مشکلات جانبازان هیچ کوتاهی پذیرفته نیست، افزود: هرچند مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در رفع مشکلات این عزیزان در تلاش هستند ولی لازم است همه دستگاه‌های اجرایی درحوزه کاری خود مشکلات ایثارگران و جانبازان را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در این دیدار با اشاره به تسهیلات مورد نظر برای جانبازان هم‌استانی اظهار کرد: ما هر اقدامی برای رفاه و آسایش جانبازان انجام دهیم بازهم کم است چراکه هرچه داریم از آنان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: مسئولان بنیاد شهید، خدمت به جانبازان و خانواده‌های آنان و همچنین خانواده شهدا را افتخاری برای خود می‌دانند و در این مسیر تمام توان خود را به‌کار خواهند گرفت.

تشکری گفت: اداره‌کل بنیاد شهید و امور جانبازان علاوه بر تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زمینه ارائه تسهیلات مورد نظر برای جانبازان و خانواده‌های شهدا را نیز در دستور کار داشته است.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و 817 جانباز جنگ تحمیلی در استان بوشهر، بیان کرد: استان بوشهر 60 جانباز 70 درصد و بیش از دو هزار جانباز بالای 25 درصد و بیش از سه هزار جانباز زیر 25 درصد دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به خدمات مختلف بیمه‌ای، آموزشی، معیشتی و ... برای جانبازان اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران به‌عنوان دو رکن مهم و اساسی در بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌شمار می‌رود که در این زمینه بنیاد شهید اقدامات جدی انجام می‌دهد.

وی افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان ارشد استان بوشهر، شاهد ارتقاء سطح خدمات به جانبازان و خانواده‌های آنان باشیم تا بتوانیم دین خود را به آنان ادا کرده باشیم.

تشکری گفت: یکی از درخواست‌های جانبازان و ایثارگران، اجرایی شدن کامل قانون جامع ایثارگری است و اکنون به‌دلیل مشکلات اعتباری امکان اجرای کامل آن نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر بیان کرد: یکی از مزیت‌های مهم این طرح این است که جانبازان 15 درصد نیز می‌توانند از تسهیلات مسکن با کارمزد چهار درصد بهره‌مند شوند.

جانباز 65 درصد، جاویددارابیان نیز از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قدردانی کرد و گفت: در سال 60 در عملیات طریق‌القدس در تنگه چزابه جانباز شدم و اکنون دارای دو فرزند دختر و پسر در خدمات جامعه هستیم.

یادآور می‌شود، استاندار بوشهر با اعطای لوح تقدیر و هدایایی از خدمات ایثارگری جانباز 65 درصدی بوشهر قدردانی کرد.

captcha