آغاز طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خوی
کد خبر: 1420201
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

آغاز طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خوی

خبرنگاران افتخاری/ یوسف ضیافتی:‌ مسئول کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد منطقه ویژه خوی از آغاز طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، یوسف ضیافتی، مسئول کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد منطقه ویژه خوی گفت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان خوی روز ۲۸خردادماه با حضور ۸۰ نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی، هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در این مراسم که در سالن جلسات فرمانداری خوی برگزار شد، گفت: اوقات فراغت فرصت مناسبی است تا با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد زمینه‌های بیش از پیش جذب جوانان به مساجد فراهم شود.

وی تصریح کرد: اوقات فراغت فرصت مناسبی است که می‌توان با اجرای برنامه‌های تأثیرگذار فرهنگی و هنری در بین جوانان گام‌های بلندی در راستای آگاه‌سازی و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه برداشت.

بیگی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: کانون‌های مساجد به عنوان پرچم‌داران فرهنگی جامعه باید درعرصه فرهنگی مدیریت جهادی داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: انسجام فعالیت و شناسایی ظرفیت‌های کانون‌ها، ارتقای سطح توانمندی آن‌ها و فراهم‌سازی زمینه جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد از مهمترین اهداف تشکیل ستاد ادقات فراغت است.

وی افزود: در حال حاضر آذربایجان غربی دارای 600 کانون فرهنگی و هنری مساجد و 47 کتابخانه بسته است که از این تعداد 82 کانون و 12 کتابخانه در شهرستان خوی فعال هستند.

در ادامه این مراسم، حسین سیوانی، فرماندار خوی گفت: اگر مسائل دینی با زبان فرهنگی وهنری به جوانان تبیین شود، اثرگذارتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: مساجد به عنوان بزرگترین مراکزفعالیت‌های دینی و فرهنگی با ارائه کارکردهای گوناگون توانسته‌اند نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا کنند.

سیوانی تصریح کرد: افرادی که در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت دارند، مسیر زندگی خود را بر مبنای دین و اسوه سعادت‌بخش پایه‌ریزی کرده‌اند و در حال حاضر باید نگاهشان معطوف به مواضع و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد و با عزم ملی و مدیریت جهادی اقدامات مهمی در راستای زدودن رخنه‌های فرهنگی جامعه انجام دهند.

captcha