پیشرفت نظام نیازمند وحدت کلمه و هوشیاری مردم است
کد خبر: 1423377
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان:

پیشرفت نظام نیازمند وحدت کلمه و هوشیاری مردم است

خبرنگاران افتخاری/ حامد فکوری: حجت‌الاسلام ابراهیمی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در جمع مردم روستای بوحیری گفت: پیشرفت نظام نیازمند وحدت کلمه و هوشیاری مردم است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در جمع مردم روستای بوحیری اظهار کرد: دو نماینده از یک استان در فاجعه هفتم تیر به شهادت برسند که نشان از مردمی عزت خواه، اقتدار خواه و خدا خواه است که مشمول آیات الهی هستند.

وی با بیان اینکه حرکت‌های انحرافی که در اول انقلاب با آن روبرو بودیم موجب رشد و آگاه شدن جامعه شد، افزود: این فتنه‌ها و انحرافات باعث تداوم انقلاب شد.

ابراهیمی شرط محقق شدن وعده‌های خداوند را حرکت کردن در مسیر الهی دانست و گفت: حرکت مردم در انقلاب اسلامی یک حرکت الهی و خدایی بود.

وی با بیان اینکه وعده‌های خداوند حق است، بیان کرد: خداوند وعده داده آئین اسلام بر تمام ادیان غلبه خواهد کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان تأکید کرد: امام توانست مردم را متحول کند و جامعه‌ای که در زیر یوغ طاغوت بود، جامعه‌ای ساخت که هشت سال دفاع مقدس با عزت و عزمت، جهاد و ایستادگی را انجام داد و جهان اسلام را بیدار کند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی مردمی بودن را از عوامل پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف ذکر کرد و افزود: این انقلاب دارای مردمی شایسته لایق، خوب، آگاه و ولایتمدار و ایثارگر است.

بوشهر در مبارزه با انگلیس قدرت ملت ایران را به نمایش گذاشت

وی به نقش مردم و نخبگان استان بوشهر در عرصه‌های مختلف انقلاب اشاره و بیان کرد: استان بوشهر در مبارزه با استعمار انگلیس قدرت ملت ایران را به نمایش گذاشت.

ابراهیمی وحدت را نیاز پیشرفت نظام دانست و تأکید کرد: باید هوشیار و بیدار بود و وحدت ملت و یکپارچگی و وحدت کلمه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه دشمنان جمع شدند تا این انقلاب را از پا در بیاوردند، اظهار کرد: این حرکت‌های تروریستی نشان‌دهنده ترس آنها از قدرت اسلامی است که ایران مرکز آن است و به حمدالله انقلاب اسلامی در این حوادث پیروز نهایی است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان با اشاره به اینکه آمریکا در مقابل ایران عاجز است، یادآور شد: صحبت‌های اوباما که گفته بود که اگر می‌توانستم پیچ و مهره‌های هسته‌ای را از ایران جمع‌آوری می‌کردم و این علامت عجز و ناتوانی آمریکا در مقابل ایران اسلامی است.

وی مکتب اسلام، نقش رهبری و مردم را سه عامل مهم پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی در برابر ابرقدرت‌ها دانست و اضافه کرد: عامل اول، مکتب درخشان اسلام است زیرا ما دارای پیامبری هستیم که ایثارگر است و امام حسینی که تاریخی پر از افتخار دارند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی دومین عامل پیروزی را نقش رهبری امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) حقیقتاً رهبری شایسته، لایق، ممتاز، برجسته، فقیهی آگاه، عارفی واصل، فیلسوفی اندیشمند، شاعری توانا، جامعه‌داری به معنای واقعی، مخاطب شناسی بی‌نظیر، گفتار و رفتار، کردار، چهره، نگاهش و همه الهی و خدایی بود.

وی تصریح کرد: بعداز ارتحال آن بزرگوارخلف صالحش مقام معظم رهبری شخصیتی برجسته و ممتاز حتی مخالفینش هم اذعان کرده‌اند که همانند این رهبر درسطح دنیای امروز رهبری مانند مقام معظم رهبری وجود ندارد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان نقش رهبری در دوران امام خمینی(ره) و چه در دوران امام خامنه‌ای(حفظه الله) را بی‌بدیل عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری، رهبری هوشمند، مدیری مدبر، بصیر، آگاه به زمان دور و نزدیک به خوبی دیده و می‌بیند و کاروان اقتدار و شکوه اسلامی را به خوبی به جلو می‌برد.

وی سومین عامل پیروزی در مقابل استکبار جهانی را مردم معرفی کرد و افزود: مردم ایران اسلامی دارای مردمی شایسته، لایق، خوب، آگاه، ولایتمدار، خداخواه و ایثارگر هستند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: در یک شهرستان کوچک مثل دشتی با 231 شهید و در یک فاجعه‌ای که 72 تن شهید می شوند دو نماینده از یک استان درآن به شهادت می‌رسند و شربت شهادت می‌نوشند این نشان از مردمی عزت‌خواه، اقتدارخواه و مردمی خداخواه است و این وعده الهی است و قدرت جمهوری اسلامی  نشئت گرفته ازایثار، شهادت و عظمت شهداست.

وی بیان کرد: اگر امروز تکفیری‌ها درعراق و سوریه اینطور دست و پا می‌زنند به خاطر این است که قدرتی در دنیا سر بلند کرده سخن و برنامه تازه دارد و حقیقت تازه‌ای را ارائه کرده است.

صهیونیسم بین‌الملل و عناصر آمریکا از ایران اسلامی وحشت دارند

نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان گفت: سوریه همان سوریه گذشته و عراق نیز همان عراق گذشته است چرا در لبنان این همه اتفاق رخ می‌دهد در حقیقت عناصر اسرائیل، صهیونیسم بین‌الملل و عناصر آمریکا به صحنه آمده‌اند همه اینها از اسلام واقعی که ایران اسلامی مرکز آن است وحشت دارند.

وی اضافه کرد: همه جمع شده‌اند تا اسلام و جمهوری اسلامی را به زانو درآورند اما عکس آن نشان می‌دهد در جریان مذاکرات ژنو همه اینها به زانو درآمده‌اند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: تحریم‌ها تا حدودی شکسته شد و به قول رئیس جمهور ایران اسلامی تحریم‌ها سوراخ شده و این سوراخ هم کسی نمی‌تواند ببندد.

وی بیان کرد: درحال حاضر شرکت‌های انگلیسی و اروپایی برای ورود به ایران صف کشیده‌اند تا در ایران فعالیت کنند و زمام امور از دست آمریکایی‌ها تا حدودی خارج شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: جنایت‌هایی که در جهان به وقوع می‌پیوندد امروز به ما افتخار و قدرت داده و می‌توانیم با کمک کشورهای منطقه یعنی عراق و سوریه انشاءالله ریشه این تکفیری‌ها را بخشکانیم و انتظارداریم عراق قبرستان تکفیری‌ها شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان در پایان گفت: در سطح کشور خوشبختانه هر هفته بیش از 800 نماز جمعه برگزار و در سطح استان‌های کشور نیز نمایندگان ولی فقیه داریم.

یادآور می‌شود، مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان لشکری و کشوری استانی و مردم شهرستان دشتی در روستای بوحیری برگزار و از خانواده شهیدان میربهزاد شهریاری و عباس حیدری تجلیل شد.

captcha