صاحبان فضل، دعوت‌شدگان به میهمانی الهی هستند
کد خبر: 1424885
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹

صاحبان فضل، دعوت‌شدگان به میهمانی الهی هستند

گروه اندیشه: امام جمعه موقت هیدج با بیان این‌که فقط کسانی به این مهمانی باشکوه دعوت می‌شوند که صاحب فضل باشند، گفت: خواب انسان در این ماه، عبادت بوده، تمام اعمال حسنه مقبول درگاه الهی است و دعاهای حسنه نیز مورد قبول خدا قرار گرفته و مستجاب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محرم خانی، امام جمعه موقت هیدج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان، گفت: رمضان، ماه مغفرت است و بهترین روزها، شب‌ها و ساعات در آن قرار داشته و ماهی است که همه ما دعوت به مهمانی خدا شده‌ایم.

وی با بیان این‌که فقط کسانی به این مهمانی باشکوه دعوت می‌شوند که صاحب فضل باشند، ادامه داد: خواب انسان در این ماه، عبادت بوده، تمام اعمال حسنه مقبول درگاه الهی است و دعاهای حسنه نیز مورد قبول خدا قرار گرفته و مستجاب می‌شود.

امام جمعه موقت هیدج با تأکید بر این‌که همه ما باید از فرصت‌های این ماه به خوبی استفاده کرده و آن را غنیمت به‌شماریم، اظهار کرد: در این ماه پربرکت باید کمک به ایتام فراموش نشود، زیرا حضرت علی(ع) که خود شهید این ماه است، در دستگیری از ایتام همواره ثابت‌قدم بود.

لزوم توجه ویژه به فقرا در ماه رمضان
حجت‌الاسلام خانی عنوان کرد: در این ماه، همه ما باید به بزرگترها احترام بگذاریم، صله رحم انجام دهیم، از بیماران عیادت کرده و به‌ویژه به فقرا توجه کنیم زیرا اگر دلی از یتیم به دست بیاوریم، دل پیامبر(ص) را به دست آورده و خدا را خوشحال کرده‌ایم.

وی با دعوت مردم به کسب به تقوی الهی، گفت: رنضان فرصتی است تا اجازه ندهیم در جامعه عوامل مشکل‌زا به وجود بیایند و باید خود را اصلاح کنیم، چراکه در صورتی که هر فرد، قاضی خود باشد، هیچ‌گاه کار به قوه قضائیه نمی‌کشد.

این کارشناس مسائل مذهبی در پایان با اشاره به اهداف شوم گروه داعش در عراق و دعوت مردم به دعای خیر برای مردم بی‌گناه این کشور، عنوان کرد: این گروه که توسط آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شوند، همواره اضطراب را به جان شیعیان مظلوم عراق وارد می‌کنند و جنایات بسیاری در مدت فعالیت خود رقم زده‌اند.

captcha