معرفی فعالیت‌های مهد قرآن خوی
کد خبر: 1425216
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷

معرفی فعالیت‌های مهد قرآن خوی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: ارائه آموزش‌های قرآن ویژه مقطع پیش‌دبستانی در قالب یک یا چند فعالیت یاددهی و یادگیری، مهم‌ترین محور فعالیت‌های مهد قرآن و عترت خوی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ارائه آموزش‌های قرآن ویژه مقطع پیش‌دبستانی در قالب یک یا چند فعالیت یاددهی و یادگیری، مهم‌ترین محور فعالیت‌های مهد قرآن و عترت خوی محسوب می‌شود و شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها ضمن گوش دادن به قرائت قرآن و حفظ تعدادی از سوره‌های کوتاه، با آیات کاربردی، فهم و درک معنای آیات آشنا می‌شوند.

هدف این مرکز قرآنی از برگزاری دوره پیش‌دبستانی قرآن، ایجاد زمینه عمل به قرآن از کودکی، نهادینه کردن فرهنگ انس با قرآن در جامعه و معرفی الگوهای شایسته است.

کلاس‌های آموزشی این دوره در همه روزهای هفته غیر از پنجشنبه و جمعه به‌ صورت حضوری و مستمر برگزار می‌شود و قبل از برگزاری این کلاس‌های آموزشی، از علاقه‌مندان به شرکت در کلاس‌ها آزمون استعدادسنجی به‌ عمل می‌آید.

شکوفاسازی استعدادهای نونهالان متناسب با آموزه‌های قرآنی

این مرکز قرآنی با ایجاد فضای مناسب و ایجاد انگیزه در قرآن‌آموزان سعی در شکوفاسازی استعدادهای نونهالان متناسب با ارزش‌ها، آموزه‌های الهی و فرامین قرآن دارد.

همچنین خردسالان با شرکت در این دوره با حفظ آیات موضوعی قرآن، مفاهیم، علوم، ریاضی، سرود، نقاشی و زبان انگلیسی آشنا می‌شوند و این آموزه‌ها همراه با بازی و سرگرمی ارائه می‌شود.

از دیگر برنامه‌های این مرکز قرآنی می‌توان به برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن ویژه مقطع ابتدایی اشاره کرد و شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها با آموزش روخوانی قرآن به لهجه عربی، حفظ جزء 30 قرآن کریم و آموزش سرود و قصه‌های قرآنی آشنا می‌شوند.

آموزش مفاهیم مقدماتی و تکمیلی قرآن در مهد قرآن خوی

این مرکز قرآنی در مقطع بزرگسلان نیز اقدام به برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، تجوید قرآن در سطوح یک و دو،  روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی کرده است.

طرح تدبر در قرآن، حفظ قرآن، کلاس‌داری دوره مربیگری، صوت و لحن، ترتیل به همرا ترجمه و کارورزی دوره مفاهیم، تجوید و روخوانی از منتخبان دوره‌های مربیگری از جمله دوره‌های تخصصی این مرکز قرآنی به‌ شمار می‌آید. 

مهد قرآن خوی در راستای توسعه فرهنگ انس با قرآن در جامعه اقدام به برگزاری جلسات ختم قرآن به‌ صورت سالانه کرده است که این جلسات طی یک جلسه در هفته برگزار می‌شود.

captcha