حفظ کرامت انسانی؛ سیره اولیای الهی در دستگیری از نیازمندان
کد خبر: 1426852
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

حفظ کرامت انسانی؛ سیره اولیای الهی در دستگیری از نیازمندان

گروه اجتماعی: امام جمعه خوی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از سیره نبوی و روش ائمه معصوم‌(ع) در دستگیری از نیازمندان گفت: نحوه کمک‌رسانی خیران به نیازمندان باید به‌گونه‌ای باشد که کرامت انسانی آنها را خدشه‌دار نشود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید‌رضی موسوی‌شکوری، امام جمعه خوی‌ صبح امروز، 16 تیر در جمع طلاب حوزه علمیه خوی، اظهار کرد: یکی از اعمال بسیار مهم و خداپسندانه در طول ماه رمضان، دستگیری از نیازمندان و رفع نیازهای مادی و دلجویی از آنان است.

وی در این راستا بر لزوم بهره‌گیری از سیره نبوی و روش ائمه معصومین‌(ع)  اشاره کرد و افزود: نحوه کمک‌رسانی خیران به نیازمندان باید به‌گونه‌ای باشد که کرامت انسانی آنها را خدشه‌دار نشود.

این مقام مسئول همچنین به کمک‌های شبانه حضرت علی(ع) در رسیدگی به ایتام و نیازمندان اشاره و اظهار کرد: بهترین خیرات و خالص‌ترین اعمال نزد خداوند مخفیانه‌ترین آنها است.

امام جمعه خوی بر لزوم مهر و محبت نسبت به همنوعان نیز تأکید کرد و با استناد به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: مردم دو دسته‌اند، یا برادران دینی و یا برادران نوعی شما، پس در هر حال باید به برادران خود نیکی کنید.

وی با انتقاد از برخی عملکردهای نامناسب در دستگیری از نیازمندان، با استناد به فرمایشی از امام صادق(ع) گفت: از بهترین نیکی‌ها و احسان‌ها، آنهایی است که بدون درخواست فرد درمانده صورت گیرد تا آبروی افراد نیز محفوظ بماند.

حجت‌الاسلام موسوی‌شکوری مال و ثروت را امانت‌هایی از سوی خداوند به بندگان عنوان کرد و خطاب به مؤمنان روزه‌دار گفت: در انجام کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید و همواره آغاز‌کننده نیکی‌ها باشید.

امام جمعه خوی در پایان بر اهمیت شاد کردن دل‌های مومنان نیز اشاره کرد و افزود: نیکی و خیرات به مومنان نیازمند، اجر بسیاری نزد پروردگار داشته و می‌تواند توشه راه خوبی برای سفر آخرت افراد باشد.

captcha