ثبت‌ نام ۴ هزار نفر در طرح قرآنی تربیت حافظ در خوی
کد خبر: 1431105
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

ثبت‌ نام ۴ هزار نفر در طرح قرآنی تربیت حافظ در خوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اوقاف و امور خیریه خوی از ثبت نام بیش از ۴ هزار نفر در این شهرستان ‌در طرح قرآنی تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن‌ که از منویات مقام معظم رهبری است، خبر داد.

حجت‌الاسلام مقصود محمودی، رئیس اوقاف و امور خیریه خوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: از زمان آغاز اجرای طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم تاکنون بیش از چهار هزار نفر در شهرستان خوی برای شرکت در این طرح ثبت‌ نام کردند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف خوی در سه محور انجام می‌شود که برگزاری محافل انس با قرآن کریم بخشی از آن است، افزود: محافل انس با قرآن ‌در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و به‌منظور استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان در جوار امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد‌محوری شهرستان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام محمودی‌ طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم را بخش دوم فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف خواند و افزود: این طرح نیز در راستای اجرای فرمایشات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم از تیر‌ سال 91 در سطح امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان خوی در حال برگزاری است.

این مقام مسئول اضافه کرد: قرآن‌آموزان خویی در 120 کلاس با حضور 98 مربی قرآن در مناطق شهری و روستایی شهرستان مشغول حفظ قرآن هستند.

حجت‌الاسلام محمودی‌ افزود: در راستای انسجام فعالیت‌های حفظ قرآن کریم در شهرستان خوی نخستین مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی در پایان بخش سوم فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف را برگزاری مسابقات قرآنی اعلام کرد و یادآور شد: مسابقات شهرستانی قرآن کریم در رشته‌های مختلف مهر ‌هر سال برگزار شده و نفرات اول تا سوم هر رشته جهت شرکت در مسابقات استانی معرفی می‌شوند.

captcha