افکار و شخصیت سازنده جهادگران؛ مهم‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی
کد خبر: 1432745
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸

افکار و شخصیت سازنده جهادگران؛ مهم‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان مهم‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی را افکار جهادگران و شخصیت سازنده این افراد دانست و گفت: با در کنار هم بودن و استفاده از اندیشه‌های یکدیگر، راهکارهای جدید و تأثیرگذار ایجاد کنیم که این آغاز تحول در جهاددانشگاهی است.

محمد سلیمانی، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی ـ تحقیقاتی است، گفت: در این راستا و برای ارتقای جایگاه جهاددانشگاهی تغییرات در این نهاد انقلابی باید با نگاه علمی صورت گیرد.

وی مهم‌ترین سرمایه جهاددانشگاهی را افکار جهادگران و شخصیت سازنده این افراد دانست و عنوان کرد: با در کنار هم بودن و استفاده از اندیشه‌های یکدیگر، مطالبه‌گری به حق، راهکارهای جدید و تأثیرگذار ایجاد کنیم که این آغاز تحول در جهاددانشگاهی است.

چتر جهاد دانشگاهی باید همه افکار مختلف را تحت حمایت خود قرار دهد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی باید برای رسیدن به اهداف والای خود از بازی‌های سیاسی خود را دور نگه دارد، افزود: چتر علمی جهاددانشگاهی باید در حدی گسترده باشد که همه افکار مختلف در چهار چوب نظام را تحت حمایت خود قرار دهد.

وی به راهکارهایی برای موفقیت هرچه بیشتر جهاددانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی باید از موازی‌کاری بپرهیزد و در حوزه‌ای که وارد می‌شود با تمام توان وارد عمل شود به گونه‌ای که بتواند با بهره‌گیری از نیروهای توانمند و بسیج نیروها نقش جهادی خود را عملیاتی کند.

سلیمانی به لزوم بازنگری و تغییر در فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اشاره و بیان کرد: باید نتیجه فعالیت‌های دانشگاه به اشتغال جوانان بی‌انجامد و در زندگی نسل جوان اثرگذار باشد تا بتوان شاهد موفقیت هرچه بیشتر جهاددانشگاهی در سطح کشوری و حتی جهانی باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که نقش و جایگاه جهاددانشگاهی در تجاری‌سازی علم و پژوهش در کشور کجاست؟ یادآور شد: موفقیت حاصله در پیدا کردن این جایگاه نسبی است و نیاز به تلاش بیشتری است تا این نقش به معنای واقعی تحقق یابد.

captcha