نماز جمعه تقویت‌کننده ذکر و ارتباط با خداست
کد خبر: 1434482
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
امام‌ جمعه شیروان:

نماز جمعه تقویت‌کننده ذکر و ارتباط با خداست

خبرنگاران افتخاری/ حسینعلی ظفری: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوثری در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: نماز جمعه تقویت‌کننده ذکر خدا و ارتباط با خداست.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوثری، امام‌ جمعه شیروان در جلسه شورای اداری شیروان در محل مصلای نماز جمعه این شهرستان طی سخنانی به مناسبت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه کشور گفت: نماز جمعه محور وحدت است و امام‌ جمعه منصوب از طرف مقام معظم رهبری است و یک خط و ربط هم بیشتر ندارد و ما یک خط و فلش و یک تابلو و یک امام داریم، امام‌ جمعه فقط از یک جا امر و نهی می‌‌گیرد و آن مقام عظمی ولایت مقام معظم رهبری است، ما در مقام اجرا و کار فقط به یک جا نگاه می‌کنیم و ما فرمانده و مولا داریم.

وی افزود: ماه با این همه عظمتش ازخود نوری ندارد و نورش از خورشید است، اگر یک ذره از مقابل خورشید کنار برود تاریک و ظلمانی می‌شود. ما باید در روبرو باشیم و هر نقشی که داریم از تابش ولایت است، ما سعی و تلاش کرده‌ایم که رضایت خدا را جلب کنیم و خداوند نیز با کمترین چیز راضی می‌شود، بنابراین سعی ما بر رضای خدا بوده و تلاش کرده‌ایم اگر آب آوری نیستیم کوزه‌شکن هم نباشیم.

کوثری گفت: تلاش ما بر این بوده است که یارو و یاور نظام و دولت بوده و از آن حمایت کنیم. امروز ما مفتخریم که بیش از 750 شهر و شهرستان و بخش در سراسر کشور داریم و بیش از 10 هزار نفر هر روز جمعه به عنوان اعضای ستاد نماز جمعه در خدمت نمازگزاران هستند.

امام‌جمعه شیروان گفت: نماز جمعه همان‌گونه که امام(ره) فرمودند برکات زیادی دارد و همه شما خودتان هم به عنوان یک مسئول حتماً این قضیه را پیگیر بودید و دیده‌اید، نماز جمعه یک مرکز وحدت است که اگر در روز جمعه مردم در یک جا و در صفوف متحدی بایستند، خواهید دید که چه جمعیتی می‌شوند آن هم مانور دسته‌جمعی هفته‌ای که هر هفته این کار تکرار می‌شود، این حرکت وحدت‌آفرین است و کدورت‌ها را از بین برده و وفا و صمیمیت را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: نماز جمعه هر هفته مثل یک گوشی موبایلی است که خالی می‌شود و باید آن را شارژش کنیم و الا نمی‌تواند کسی با ما تماس بگیرد، ما نیز با او نمی‌توانیم تماس برقرار کنیم، گاهی شارژ ارتباط مان با خداوند خالی می‌شود. نماز جمعه واقعاً تقویت‌کننده ذکر خدا و ارتباط با خداست، گاهی قلب‌ها و دل‌ها خالی می‌شود و حالت یأس به آن دست می‌دهد اما در روز جمعه که مردم به نماز جمعه می‌ایستند و از مصلاها بیرون می‌روند تا یک هفته واقعاً نمازگزاران بیمه هستند.

خطیب جمعه شیروان با اشاره به اینکه نماز جمعه مرکز تعلیم و تربیت است، گفت: فضای معنوی مصلی فضای ذکر بندگان خداست و خدا خودش مانند یک مغناطیس جذب می‌کند، نماز جمعه هر هفته تقویت‌کننده ارتباط ما با خدا و دین ما است و شک و تردید را از دل ما می‌زداید، از همه مهمتر نماز جمعه چون عبادی و سیاسی است ما به برکت آن مردم را حاضر در صحنه می‌بینیم.

کوثری افزود: هرکاری که بخواهیم انجام بدهیم و هر اراده‌ای که نظام بخواهد داشته باشد در روز جمعه با اینکه روز تعطیلی است همان روز می‌تواند این کار را انجام بدهد، مردم با مسائل سیاسی و اجتماعی آشنا می‌شوند و نماز جمعه محلی برای دمیدن روح امید و تعاون در مردم است، ما فراموش نکنیم که در 8 سال دفاع مقدس و برنامه‌های امدادرسانی در کشور و حوادث غیرمترقبه مثل سیل و توفان و زلزله، این پایگاه‌های نماز جمعه به کمک آمدند، یا در هر مشکلی که جامعه پیدا می‌کرد، از نظر تبلیغاتی یا امدادرسانی از هر جهت نماز جمعه مایه خیر و برکت بوده است و دشمن هم از این مرکز واقعاً می‌ترسد و واهمه دارد.

امام‌جمعه شیروان بیان کرد: نماز جمعه یک واقعیت حقیقی و طلایی است و مرتبط به خداست نه مرتبط به شخص و افراد، خداوند هم تا حالا کمک کرده است و نه امام‌جمعه و نه اعضای ستاد نماز جمعه حقوقی دارند و نه مصلا یک بودجه سالانه دارد و نه نمازگزاری که می‌آید سرانه دارد بلکه همه این‌ها به برکت خود نماز جمعه اداره شده است و اگر مصلاها ساخته شده‌اند با حمایت مردم بوده، البته دولت یک دولت اسلامی است و همواره در کنار مردم و یار و یاور آن‌ها بوده است، اما مساجد، مصلاها و حوزه‌های علمیه ما هیچ وقت دولتی نبوده‌اند، دولت در این بین کمک کرده است و ما قدردان هستیم. دولت هرکجا توانسته حمایت کرده است، به هر حال اصل و اساس، مردم و نمازگزاران هستند و از بیرون کسی نمی‌آید، همین‌ها هرهفته کمک می‌کنند و مصلاها را توسط همین افراد ساخته و تجهیز کرده‌اند و حتی بیت امام‌جمعه را نیز همین مردم اداره می‌کنند.

وی گفت: امروز الحمدلله اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان شیروان بیش از صد نفر بوده و آن را اداره می‌کنند و هر هفته نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج برای حفظ امنیت حضور دارند. همچنین، فرمانداری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اداره راهنمایی و رانندگی، مرکز بهداشت، آتش‌نشانی، شهرداری، اداره برق، کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر، خبرنگاران رسانه‌های گروهی و به ویژه خبرنگاران افتخاری و شورای اسلامی شهر، اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، شورای زکات، جهاد کشاورزی، قربانعلی رحمتی، مسئول ستاد و سیدحسن رباط جزی، خادم مصلا و اعضای ستاد نمازجمعه و سایر سازمان‌ها و نهادها همیشه پای کار بوده و هستند.

captcha