ارتقا‌ حقوق شهروندی؛ مهم‌ترین وظیفه پلیس اجتماع‌محور
کد خبر: 1436037
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
فرمانده انتظامی استان مرکزی تأکید کرد:

ارتقا‌ حقوق شهروندی؛ مهم‌ترین وظیفه پلیس اجتماع‌محور

گروه اجتماعی: سردار ملکی ارتقا‌ حقوق شهروندی را مهم‌ترین وظیفه پلیس اجتماع‌محور در برخورد با افراد جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ‌ عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی روز گذشته، 13 مرداد در حاشیه ملاقات مردمی در دفتر نظارت همگانی، گفت: پلیس با رعایت حقوق شهروندان حس اعتماد را در باور آنان نهادینه کرده و در پیشبرد اهداف خود گام بر‌می دارد.

وی افزود: امروز نیروی انتظامی یک نیروی اجتماعی‌ محور و سرمایه آن اعتماد مردم بوده و هدف ناجا در ایجاد امنیت اجتماعی جلب اعتماد مردم است که از طریق سهیم شدن مردم در تأمین امنیت حاصل می‌شود.

ملکی اظهار کرد: پلیس با برآورده کردن انتظارات شهروندان سعی داشته است نقش آنان را در تعامل اجتماعی و مشارکت همگانی شکوفا کرده و امنیت اجتماعی را در ابعاد مختلف اجتماع ارتقا دهد.

این مقام ارشد انتظامی استان برنامه‌ریزی‌های راهبردى به‌موقع و متناسب با تغییرات روزافزون محیط اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: بهبود نحوه هدف‌گذاری و استفاده مطلوب از امکانات و تجهیزات و بهره‌گیری از فرصت ها در تقویت نقاط قوت و مرتفع ساختن نقاط ضعف به‌منظور ارتقا‌‌ امنیت اجتماعی و پاسخگویی مطلوب به شهروندان و شناخت مسائل اجتماعی از جمله اصول ارتقا‌ حقوق شهروندی است که در رویکرد جامعه محوری پلیس مشهود و باید در پیشبرد آن تلاش شود.

‌ملکی‌ پایش و نظارت مدیریتی را کلیدی اثرگذار بر عملکرد ساختاری برشمرد و اضافه کرد: نظارت نظام‌مند و دقیق از نحوه اجرای مأموریت‌های سازمانی در کاهش مسائل اجتماعی و شناخت کارشناسانه از مسائل اجتماعی و بهره جستن از دیدگاه‌ها و نظرات مردمی مقوله‌ای است که در پویایی و انعطاف مجموعه انتظامی استان بدان تأکید شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان با تأکید بر تبیین لزوم پاسخگویى به مردم به‌عنوان یک اولویت اساسی در نیروی انتظامی، یادآور شد: پاسخگویى براى یک مدیریت نظارتى کارآ، از وظایفی است که با توجه به تأکید بر پاسخگویى مدیریتی توسط مقام معظم رهبرىتمامی بخش‌های حوزه انتظامی استان در انجام مأموریت‌های خود بدان تأکید شده  است.

captcha