نماز، محور تقسیم‌بندی اوقات در سبک زندگی دینی است
کد خبر: 1438021
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

نماز، محور تقسیم‌بندی اوقات در سبک زندگی دینی است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام کلباسی با اشاره به اینکه اخلاص مهم‌ترین عنصر نماز است، تأکید کرد: نماز گذر زمان را برای انسان قطعه‌بندی می‌کند و محور تقسیم‌بندی اوقات در سبک زندگی دینی است.


حجت‌الاسلام روح‌‌الامین کلباسی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، مهم‌ترین اثر نماز از منظر قرآن را بازدارندگی از فحشا و منکر ذکر کرد و گفت: هرچه روح نماز بیشتر بر زندگی حاکم باشد، این نقش قوی‌تر خواهد بود.



وی ریشه اغلب مشکلات و گرفتاری ‌های بشر را گناهان خود انسان دانست و اظهار کرد: اغلب بدبختی‌هایی که دامن‌گیر فرد یا جامعه می‌شود، همانا آلودگی بر گناه و معصیت است.



قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه نماز در برابر نعمت‌های بی‌شماری که خداوند به ما ارزانی داشته سپاسگزاری و شکر نعمت محسوب می‌شود، بیان کرد: نماز بهترین راهنمایی است که انسان را از گناه باز می‌دارد و او را در صراط مستقیم استوار می‌سازد.



برانگیختن ندای درون برای دوری از گناه، یکی از ثمرات نماز است



کلباسی با بیان اینکه نماز نهیب می‌زند و افراد را از گناه و فحشا نهی می‌کند، ادامه داد: برانگیختن ندای درون برای دوری از گناه یکی از ثمرات نماز است که تأثیر بسیاری بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.



وی با اشاره به اینکه اخلاص مهم‌ترین عنصر نماز است، تأکید کرد: نماز گذر زمان را برای انسان قطعه‌بندی می‌کند و محور تقسیم بندی اوقات در سبک زندگی دینی است.



قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اتلاف وقت را یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی زندگی امروز عنوان کرد و افزود: نماز جماعت درمانی برای نبود روحیه جمعی، همکاری و کنار هم بودن در عصر ارتباطات است که بدان تأکید بسیاری شده است.



کلباسی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در نماز  نوعی مصرف نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری اساسی است، یادآور شد: برای اصلاح جامعه باید ابتدا از اقامه صحیح نماز شروع کنیم و مدیران، مبلغان و مسئولان برای این امر نهایت تلاش خود را به کار گیرند.



نماز عامل ایجاد عدالت فردی است 



وی نماز را تنها راه تربیت و دوری از منکرات دانست و گفت: مسئولان به جای صرف هزینه‌های میلیاردی بر روی نماز سرمایه‌گذاری کنند چنانچه اقامه نماز به جامعه کمک می‌کند که منکرات از جامعه دور شود و انسان‌ها تربیت شوند.



قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه شرط پذیرش نماز همراه با اخلاص است، یادآور شد: اقامه نماز باید تنها برای خدا باشد و این عنصری است که ما در زندگی نیز واقعا به آن نیاز داریم.



کلباسی ارزش‌گذاری برای نماز را نشانه ایمان به خدا عنوان و یادآور شد: نماز عامل ایجاد عدالت فردی است و عدالت فردی در مردم و کارگزاران مهم‌ترین شرط تحقق عدالت اجتماعی است.

captcha