راهیان‌‌ نور؛ پیونددهنده نسل جدید با فرهنگ دوران دفاع مقدس
کد خبر: 1440858
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
مدیر آموزش و پرورش بیجار بیان کرد:

راهیان‌‌ نور؛ پیونددهنده نسل جدید با فرهنگ دوران دفاع مقدس

گروه سیاسی: لطف‌الهی با بیان اینکه اردوی راهیان‌ نور پیونددهنده نسل جدید با نسل جنگ تحمیلی و فرهنگ دوران دفاع مقدس است، گفت: اردوی راهیان نور در راستای استقلال ارزش‌های دفاع عاشورایی نقش تأثیر‌گذاری در تعالی اجتماعی دارد.

محسن لطف‌الهی، مدیر آموزش و پرورش بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: هدف از اعزام ‌اردوی فرهنگی ـ آموزشی راهیان نور، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به اینکه شهادت و جهاد عنصر پایداری انقلاب اسلامی است، تأکید کرد: امروز ایران اسلامی به مدد خون پاک شهدا، مقتدر و سربلند در دنیا ایستاده و به کشوری تأثیرگذار در منطقه و حتی جهان تبدیل شده است.

مدیر آموزش و پرورش بیجار افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، تجدید پیمان با آرمان شهدای دوران دفاع مقدس و مقابله با جنگ‌ نرم دشمنان از جمله اهداف کاروان راهیان نور است.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور پیونددهنده نسل جدید با نسل جنگ تحمیلی است، بیان کرد: اردوی راهیان نور در راستای استقلال ارزش‌های دفاع عاشورایی و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس نقش تأثیر‌گذاری در تعالی اجتماعی دارد.

نسل جدید تشنه معرفت پاک و اصیل جبهه و جنگ است

لطف‌الهی بیان کرد: نسل جدید تشنه معرفت پاک و اصیل جبهه و جنگ و دلاورمردی انسان‌هایی است که از تمام علایق دنیا بریدند و برای حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی از خودگذشتگی را به حد اعلا رساندند.

وی با اعلام اینکه 176 نفر از دانش‌آموزان پسر مدارس متوسطه بیجار با 4 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند، عنوان کرد: سفر به مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور حرکتی ارزشمند است که انقلاب و نظام را در مقابل دشمنان بیمه می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش بیجار در پایان یادآور شد: دانش‌آموزان با شرکت در اردوهای راهیان نور بیش از پیش با ایستادگی‌ها و مقاومت‌های دلیرانه فرزندان این آب و خاک آشنا شده و با الگوگیری از آن‌ها در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با دشمن استوارتر گام برمی‌دارند.

captcha