ایران با حاکمیت تفکر انقلابی الگوی کشورهای مسلمان شده است
کد خبر: 1443390
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
سردار سلامی:

ایران با حاکمیت تفکر انقلابی الگوی کشورهای مسلمان شده است

گروه جهاد و حماسه: جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم گرامیداشت روز بسیج کارمندان و معرفی شهید شاخص سال ۹۳ این قشر گفت: ایران با حاکم بودن روح تفکر انقلابی بسیجی توانست در جهان به الگوی کشورهای مسلمان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم گرامیداشت روز بسیج کارمندان و معرفی شهید شاخص سال 93 این قشر، امروز، 4 شهریورماه با حضور سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سیدصادق ناوندی، رئیس سازمان بسیج کارمندان، سردار مهران طهماسبی، معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج و اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور برگزار شد.
سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز در این مراسم با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولات خارق‌العاده‌ای خارج از دایره تصورات رایج و عادی بشر بوده‌ایم، گفت: پیروزی‌های شگفت‌انگیز ما در اوج نابرابری‌ها پدید آمد و این پیروزی‌ها، شسکت‌های خارق‌العاده‌ای را در جبهه دشمنان بزرگ که مقیاس قدرت آنان جهانی بود، به همراه داشت.
ایران معادلات جهانی را در دفاع مقدس به هم ریخت
وی افزود: دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی، حفظ استقلال حقیقی در فضایی پر از تهدید و توطئه، ثبات قدم ملت بزرگ در عرصه نبردهای همه جانبه چه در عرصه نظامی و چه در عرصه مقاومت اقتصادی و محیط پرتنش تهاجمات فرهنگی، همه باعث آفرینش صفحاتی درخشان از تاریخ ملت ایران بود.
سردار سلامی اظهار کرد: ایران اسلامی با مقاومت جانانه خود از صدر پیروزی انقلاب و در هشت سال جنگ، تفکرات و معادلات، فرمول‌ها و روندهای جاری در جهان را بر هم زد و معیارهای قضاوت جدیدی را ایجاد کرد.
به گفته جانشین فرمانده کل سپاه، تراز و شخصیت مسلمانان ایران را در موقعیتی بین‌المللی و در عداد قدرت‌های بزرگ تثبیت کرد. در اثر فعالیت شهدا و ایثارگران از ملت ایران شاخص‌های جذاب و قابل تبدیل به یک الگو همانند ثبات قدم، مقاومت، عزت‌طلبی، سربلندی، فداکاری، شجاعت سیاسی و اجتماعی، ایثار و از خودگذشتگی به جا مانده است.
آرزوی دیگر ملت‌ها برای دست‌یابی به شاخص‌‌های برتری ایران
سردار سلامی ادامه داد: چنین نگاهی به ایران اسلامی، نگاهی ستایش‌برانگیز، جذاب و دلنشین است که برای دیگر ملت‌ها صورت آرزو به خود گرفته است.
وی درباره عواملی که باعث چنین رویکردی در جمهوری اسلامی ایران شده است، گفت: اینکه ایران در میان امواج متلاطم آتش و در محیط‌های پیرامون همچون گلستان شده و در فضاهای نابرابر و خطرناک، افق‌های توسعه، پیشرفت، عزت، امنیت، رفاه، کرامت، خوداتکایی و سربلندی را طی می‌کند، حاکم بودن روح تفکر انقلابی بسیجی است.
سردار سلامی با بیان این مطلب اظهار کرد: تفکری که از درون فضای جوشان ذهن امام و افق‌های بلند و ژرف‌نگر و عمیق اندیشه‌‌های روشن رهبر عظیم‌الشأن سرچشمه گرفته است و مانند چشمه‌ساری در فضای ذهن و قلب جامعه نشسته است.
وی اظهار کرد: تفکر بسیجی که شاخصه‌های آن از منطق وحی استنباط و استخراج شده است، از مدل‌های آسمانی قرآن  بوده است. این تفکر توانست در جنگ هشت ساله که همه قدرت‌های جهان علیه ایران فعالیت می‌کردند، ایران را به پیروزی برساند.
مطابق منطق وحی، هیچ قدرتی فوق قدرت الهی نیست
سردار سلامی یادآور شد: وقتی این روحیه و تفکر بر ذهنیت و قلب جامعه حاکم شد، از این ملت، ملتی شکست‌ناپذیر و نفوذناپذیر ساخت. چون در منطق وحی، مسلمانانی هیچ قدرتی را به غیر از قدرت کبریایی خداوند متعال به رسمیت نمی‌شناسند.
وی گفت: در مردمک چشم حقیقت‌بین مومنان و سالکان طریقت وحی، هیچ قدرتی به غیر از قدرت الهی اصالت ندارد و هر ملت آن طور که می‌اندیشد، همان‌گونه نیز عمل می‌کند. وسعت و بزرگی هر ملتی به اندازه وسعت آرزوهای آن ملت است.
سردار سلامی به رهبر معظم انقلاب و امام راحل اشاره کرد و افزود: معماری این فضا و تاثیرگذاری بر ذهن جامعه امروز، هنر رهبران بزرگ ایران اسلامی بوده است. معماری آرزوها، مهندسی تفکر جامعه برای فتح قله‌های بزرگ و دسترسی به آرزوهای بلند فقط در میدان ذهن است که به واقعیت تبدیل می‌شود.
وی اظهار کرد: از اعجازهای مکتب وحی آن است که می‌تواند جوامعی بسازد که از فراز آرمان‌ها و توانمندی دشمان بزرگ عبور کند و بی‌اعتنا به تهدید‌ها و قدرت‌های بزرگ و هدف‌هایی که دنبال می‌کند و به جز نابودی ایران اسلامی فکری در ذهن ندارد، به پیروزی دست یابد.
سردار سلامی عنوان کرد: سناریوهای عملیاتی و میدانی دشمنان، همه در طول 36 سال برای شکست ملت ایران و توقف در زمان و حبس شدن در جغرافیای درونی خود شکست خوردند.
وی با اشاره به اینکه تاریخ پر از عمل را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: این تاریخ کوتاه، فشرده، سهمگین، ولی واقعی و حقیقی است. حکمت و منطق الهی و ایمان واقعی به ما کمک کرد تا در برابر سختی‌ها بایستیم.
آنچه قرآن به مسلمانان آموخت
سردار سلامی با بیان اینکه قرآن به مسلمانان بشارت بسیار مهم و ارزشمندی می‌دهد، افزود: قرآن به مسلمانان یاد می‌دهد که اگر به قصد قربت و با نیت خالص و تکیه بر قدرت الهی به مبارزه بپردازند، نباید از شمار بسیار دشمنان هراسی به دل راه دهند.
وی اظهار کرد: امروز نه فقط به استناد آیات قرآن کریم، که با تکیه بر تجربه ارزشمند هشت سال دفاع مقدس می‌گوییم که هر کجا که موفق شده‌ایم، در مقایسه با دشمن در اقلیت قوا و تجهیزات بوده‌ایم.
سردار سلامی با تأکید بر اینکه شکست دشمنان اسلام در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تنها با توکل به خدا میسر شد، یادآور شد: همه قدرت‌های بزرگ جهان اعتراف کردند که دفاع مقدس هشت ساله، جنگی جهانی بود.
یاری دین خدا، نصرت الهی را در پی دارد
وی گفت: این موضوع نشان‌دهنده عظمت نصرت الهی بوده است که «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» و «إن ینصرکم الله فلا غالب لکم»؛ هر گاه به یاری دین الهی پرداختیم، بر دشمن پیروز شدیم.
سردار سلامی با اشاره به آیه «وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ وَلِیًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ نَصِیرًا» اظهار کرد: اراده بسیجی است که مرزها را می‌شکافد و این تفکر در جنوب لبنان، افسانه شکست‌ناپذیر ارتش متکی به بزرگترین قدرت جهانی را با شکست روبرو کرد.
وی افزود: این اقدام به نام اسلام و انقلاب اسلامی صورت گرفت و ارتش صهیونیست را وادار به فرار کرد. تفکر بسیجی است که در غزه شکل گرفته و شعله می‌کشد و در لبنان طوفان به پا کرده است و در سوریه نیز قدرت منطقه‌ای آمریکا را خاموش می‌کند.
سردار سلامی در پایان سخنانش درباره اقدام قابل تحسین ایران درباره پهباد اسرائیلی که روز گذشته، 3 شهریورماه در آسمان ایران مورد هدف واقع شد، سخن گفت و افزود: ایران در برابر هیچ کدام از اهدافش عقب نخواهد نشست.

captcha