لزوم پیگیری اشتغال جوانان از طریق دانش‌بنیان‌ ساختن تولید
کد خبر: 1444395
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

لزوم پیگیری اشتغال جوانان از طریق دانش‌بنیان‌ ساختن تولید

گروه اجتماعی: در حال حاضر مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که نمی‌توان با استخدام دولتی حل کرد و باید از طریق دانش‌بنیان‌ ساختن تولید پیگیری شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمد حسینی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار خراسان جنوبی امروز، هشتم شهریور در نشست نخبگان با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و هیئت همراه اظهار کرد: خراسان جنوبی از زمان خراسان بزرگ محرومیت‌هایی که داشته در دستور کار دولت مردان قرار ‌گرفته است.



وی با اشاره به 460 کیلومتر مرز مشترک استان با افغانستان بیان کرد: این استان 800 هزار نفر جمعیت، 11 شهرستان داشته که از این تعداد 4 شهرستان هم مرز با افغانستان بوده که این هم مرزی فرصت‌ها و تهدیدهایی را برای استان دارد.



حسینی ادامه داد: خراسان جنوبی به عنوان منطقه فرهنگی و دانشجویی به عنوان میراث تاریخی کشور شناخته می‌شود که شخصیت‌هایی چون آیت‌الله آیتی، عبادی پرفسورگنجی از این خطه بلند شده‌اند.



وی اظهارکرد: 52 هزار دانشجو 52 واحد دانشگاهی فعال در سطح استان داشته که سابقه تاریخی این منطقه نشان از آن است که بزرگ‌ترین صادرات این منطقه صادرات فرهنگی است.



معاون سیاسی ـ امنیتی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که نمی‌توان با استخدام دولتی حل کرد و باید از طریق دانش بنیان‌کردن تولید پیگیری شود.



حسینی  ادامه داد: برای این هدف باید محورهای اساسی بر مبنای ظرفیت‌های منطقه طراحی شود.



وی بیان کرد: توسعه دانش فنی و تخصصی باید در زمینه آب و مدیریت خشکسالی برای توسعه دانش فنی و تخصصی کشاورزی در سه محور عناب زرشک و زعفران، توسعه دانش فنی و تخصصی گیاهان دارویی و توسعه دانش فنی و تخصصی انرژی‌های نو و تجدید‌پذیر امکانات لازم و کافی را فراهم کنیم.



معاون سیاسی ـ امنیتی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای رونق تجارت استان باید زیرساخت‌هایی تأمین شود تا استان در کشور به رقابت برخیزد.

captcha