مدیریت هنرمندانه مصرف آب در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 1444608
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
دبیر ستاد آب معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری:

مدیریت هنرمندانه مصرف آب در جامعه نهادینه شود

گروه اجتماعی: انسان باید با یک مدیریت هنرمندانه از نعمت‌های پاک به‌ویژه آب که حیات تمام موجودات به آن وابسته است، نهایت بهره را ببرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حسین‌علی بهرامی، دبیر ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری امروز، هشتم شهریور در کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست بیان کرد: نباید از واژه خشکسالی استفاده کرد بلکه باید از واژه کم‌آبی استفاده کرد.



وی ادامه داد: با طولانی شدن روند کم‌آبی در استان با بحران خشکسالی روبرو شده‌ایم که باید با نگاه بلند مدت به مسئله کم‌آبی این بحران را مدیریت کنیم.



دبیر ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه خداوند متعال برای تمام مخلوقات خود در تمام زمان‌ها آب و غذا از نوع پاک آن را در نهاد طبیعت قرار داده است، اظهار کرد: انسان باید با یک مدیریت هنرمندانه از نعمت‌های پاک به‌ویژه آب که حیات تمام موجودات به آن وابسته است، نهایت بهره را بگیرد.



بهرامی با طرح این سؤال که آیا طرح‌های اعلام شده با فرض اینکه اعتبار آن تأمین شود مشکلی از کم‌آبی استان را رفع می‌کند؟ گفت: این طرح‌ها باغچه‌های کوچکی هستند که باید با آبیاری مناسب و به موقع آن‌ها را به باغچه‌های بزرگ تبدیل کرد.



وی با بیان اینکه حداقل باید در مصرف آب استان 5 تا 10 درصد صرفه‌جویی کرد، عنوان کرد: باید مصرف آب به صورت هنرمندانه در جامعه نهادینه شود تا شکل‌دهنده تحول عظیمی در تولیدات کشاورزی باشد.



دبیر ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علم و فناوری خراسان جنوبی در خصوص مصرف بهینه در زمینه آب بیان کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف آب باید قدم اول را در بخش کشاورزی برداشت چراکه بیشترین بخش مصرفی آب را دارد.



بهرامی با اشاره به اینکه آحاد جامعه باید توجه داشته باشند که در بخش آب اسراف نکنند، افزود: باید با بهینه‌سازی منابع موجود از اتلاف آن‌ها جلوگیری کرد چراکه گاهی آثار تمدنی‌مان را با دست‌های خودمان نابود می‌سازیم.



وی یادآورشد: در جهت‌گیری‌های در رابطه با مصرف آب انتظار می‌رود اعتبارات به سمت مدیریت منابع موجود برود.

captcha