رئیس جدید دانشگاه معارف اسلامی معرفی شد
کد خبر: 1451206
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

رئیس جدید دانشگاه معارف اسلامی معرفی شد

گروه اندیشه: مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه معارف اسلامی با حضور حجت‌‌الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ۲۶ شهریور در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، امروز، ۲۶ شهریور در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین کلانتری رئیس سابق دانشگاه معارف اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه معارف اسلامی باید پیام‌آور دین در عرصه دانشگاه باشند، گفت: در دوران مدیریت بنده تلاش کردیم تا دانشگاه اسلامی به تمام معنا، در این مرکز علمی شکل بگیرد.  

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 900 مقاله علمی در این دانشگاه ارائه شده است، گفت: دانشگاه معارف اسلامی 6 مجله را انتشار می دهد و فصلنامه های این مرکز علمی در کشور از رتبه های برتری برخوردار است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین شاکر زواره‌ای، رئیس جدید دانشگاه معارف اسلامی نیز با بیان این که هنوز نسبت به تربیت اساتید دروس معارف اسلامی عقب هستیم، گفت: یکی از فاخرترین اقدامات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ایجاد دانشگاه معارف اسلامی با هدف تربیت اساتید دروس معارف اسلامی بود.

رئیس جدید دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به اینکه باید دانشگاه معارف اسلامی را در بخش سخت افزار و نرم افزار برای افزایش کیفی و کمی تقویت کنیم، گفت: چهار میلیون دانشجو در اختیار ما قرار دارد و فرصت بسیار مهمی داریم که مبانی دین را از طریق دروس معارف اسلامی به دانشجویان انتقال دهیم.   

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه بنا نیست متخصص و مجتهد رشته های معارف اسلامی را تربیت کنیم، گفت: مجتهدان را مراکز علمی حوزوی دیگر باید تربیت کنند و در این دانشگاه باید اساتیدی تربیت شوند که دروس تاریخی و مبانی نظری اسلامی را با زبان روز به دانشجویان بیاموزند. 

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه زیبنده‌ترین معارف اسلامی در اختیار ما قرار دارد، گفت: اساتید دروس معارف اسلامی باید اعتقاد به تدریس با زبان روز به دانشجویان را داشته باشند تا جوانان جذب شوند و آموزش های ما باید به سمتی برود که استاد معارف بودن را تربیت کند.

captcha