حوزه‌های علمیه پیشتاز صدور فرهنگ انقلاب به جهان باشند
کد خبر: 1452026
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲

حوزه‌های علمیه پیشتاز صدور فرهنگ انقلاب به جهان باشند

گروه اجتماعی: امام جمعه خوی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی همراه با صدور فرهنگ انقلاب به سایر کشورها یک فرصت طلایی و استثنایی در فراروی حوزه‌های علمیه قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه و مسئول مدارس علمیه خوی عصر دیروز، 29 شهریورماه در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه خواهران این شهرستان، اظهار کرد: امروز حوزه‌های علمیه اعم از آقایان و بانوان رسالت‌های سنگین جهانی برعهده دارند.

وی افزود: شرایط سیاسی حاکم بر جهان، منطقه و تحولات موجود در ارتباطات بین الملل مسئولیت‌های سنگینی را متوجه حوزه‌های علمیه کرده است.

وی با اشاره به فرمایشات و مواضع اخیر ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر فهم درست شرایط حاکم و نقش‌آفرینی در نظم جدید جهانی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، صدور فرهنگ انقلاب به سایر کشورها یک فرصت طلایی و استثنایی در فرا روی حوزه‌های علمیه قرار داده است.

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: شکست خوردن فرهنگ‌های مادی و ماتریالیستی حاکم بر جهان و روی‌گردانی ملل جهان از این فرهنگ‌ها، سرخوردگی پیر وان ادیان آسمانی تحریف شده و عدم توانایی رهبران آنان در پاسخگویی به نیازمندی‌های بشر در نهایت به‌وجود آمدن بیداری اسلامی در نوع کشورهای خاورمیانه و ضرورت هدایت آنان در مسیر اسلام ناب و جلوگیری از نفوذ و میدانداری استکبار و عوال او مسئولیت‌های سنگینی را متوجه حوزه‌های علمیه که پرچم‌داران اسلام ناب هستند ساخته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت تبیین و تشریح تجربیات موفق و ارزشمند 35 ساله نظام جمهوری اسلامی در صحنه های مختلف سیاسی، نظامی و امنیتی و علمی از قبیل پیروزی اصل انقلاب اسلامی، مدیریت هشت ساله دفاع مقدس، برخـورد با جریان‌های تجزیه طلب داخلی، مقابله با محاصره اقتصادی استکبار، اتخاذ مواضع اصولی در حـوادث و اتفـاقات مهـم منطـقه ای و بیـن‌الملـلی، مدیریت ولایت فقیه، مبارزه قاطع با رژیم صـهیونیستی و آمریکا، تأمیـن آزادی‌های مشروع مردم و جریان‌های سیاسی بر مبنای قانـون اسـاسی را از جمله وظایف سنگین حوزه‌های علمیه و روحانیت برشمرد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خطاب به طلبه‌های حاضر در جلسه اظهار کرد: داشتن همت بالا در تحصیلات و تحلیل شرایط حاکم بر جهان، انجام نهایت تلاش و کوشش جهت فهم درست قرآن و سنـت، جهانی‌کردن افق دید و نگاه خود در فعالیت‌های علمی روزمرّه، بالا بردن سطح تحمل و پایداری خویش در رسیدن به اهداف بلند، گسترش دادن قدرت تحلیل و برآورد درست از رسالت‌های خویـش و مسلح شدن با دو سلاح مهم و سرنوشت‌ساز علم و عمل از جمله زمینه‌های انجام رسالت های مهم جهانی است.

captcha