پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهداست
کد خبر: 1453179
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون شهداست

کانون خبرنگاران نبأ/ جلال بیطرفان: استاندار قم در مراسم نواختن زنگ ایثار در مدرسه شاهد نجمیه قم، پیشرفت، اقتدار و عظمت ایران اسلامی را مرهون خون پاک شهدا دانست.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی‌منش، استاندار قم در مراسم نواختن زنگ ایثار که همزمان با آغاز سال تحصیلی و در مدرسه شاهد نجمیه قم برگزار شد، طی سخنانی با تبریک اول مهر خطاب به دانش‌آموزان و فرهنگیان اظهار کرد: در محیط بسیار خوبی به تحصیل می‌پردازید و به‌طور ویژه مسئولیت دارید.

وی با اشاره به جایگاه علم و دانش، رسالت معلمان و محصلان را مهم دانست و افزود: آبرو، حیثیت و رفتار شما بسیار تأثیرگذار است، آبروی شما وابسته به عزت و اقتدار نظام اسلامی است و امروز سبب عزت، شکوه و سربلندی کشور هستید.

استاندار قم با بیان اینکه چهره‌های شما دانش‌آموزان نشانگر نجابت، حیا، عصمت و پاکی است، گفت: دانش‌آموزان علاوه بر درس و علم باید از همه نظر از جمله اخلاق و پاکی روح نیز الگو باشند.

وی همچنین اهمیت تحصیل در مدارس شاهد را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: این مدرسه باید نمونه و الگویی برای مدارس قم و سراسر کشور باشد.

حجت‌الاسلام صالحی‌منش با اشاره به اینکه پیشرفت، اقتدار و عظمت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا است، خدمت به آموزش و پرورش خاصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران را دارای اجر و پاداش عظیم خواند و گفت: فرزندان من امروز کشور مفتخر به شهدا و خانواده ارزشمند شما و ایثارگران است.

سیدجواد هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان قم نیز در این مراسم اظهار کرد: خداوند را شاکریم که امروز در جایگاهی حضور داریم که فرزندان فرهیختگانی از کسانی که پر و بال شکسته‌اند و همسنگرمان که لبیک به امام و مقتدایشان گفتند، به تحصیل می‌پردازند.

وی یادآور شد: خداوند را شاکر هستیم که مردان ملی و حماسی پرورش پیدا کردند که مسیر عروج را طی کردند و امروز بر شما است که این راه را ادامه دهید.

*منبع: روابط عمومی استانداری قم

captcha