برپایی سمینار ۲ روزه اخلاق پزشکی/ تبیین نقش معنویت در رعایت حقوق بیمار
کد خبر: 1456958
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

برپایی سمینار ۲ روزه اخلاق پزشکی/ تبیین نقش معنویت در رعایت حقوق بیمار

گروه سلامت: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) از ۱۷ دی‌ماه به مدت دو روز سمینار اخلاق پزشکی را به منظور آشنایی پزشکان و پیراپزشکان با آموزه‌های اخلاق دوران دفاع مقدس و پیشکسوتان طب دوران دفاع مقدس برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله از 17 دی‌ماه به مدت دو روز سمینار اخلاق پزشکی را به منظور آشنایی پزشکان و پیراپزشکان با آموزه‌های اخلاق دوران دفاع مقدس و پیشکسوتان طب دوران دفاع مقدس برگزار می‌کند.
طبق برنامه ریزی صورت گرفته در روز نخست این همایش مباحثی از قبیل: مبانی اخلاق پزشکی ازمنظر کلام امام(ره) و مقام معظم رهبری، رعایت اخلاق حرفه‌ای در ارائه خدمات پزشکی در سال‌های دفاع مقدس، مروری بر اخلاق خدمات پزشکی، نقش معنویت در رعایت حقوق بیمار مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
نقش اخلاق در مراقبت پرستاری و مشکلات رایج، مبانی اخلاق حرفه‌ای در مراقبت‌های  پرستاری، نقش معنویت و پرستاری در ارتقای اخلاق حرفه‌ای، معرفی جراحی‌های خاص با رویکرد رعایت حقوق بیمار(الزامات و مراعات اخلاق) و روش‌های عملی در ملاحظات اخلاق پزشکی توسط پزشکان آزاده از موضوعاتی است که در ادامه روز دوم این سمینار از سوی حاضران مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.
نقش پزشکان جوان در صیانت از فرهنگ و اخلاق حرفه‌ای
در روز دوم این کنگره نیز جعفر اصلانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله به بررسی نقش پزشکان جوان در صیانت از فرهنگ و اخلاق حرفه‌ای و در ادامه نیز حسن عراقی‌زاده، معاون بهداشت و درمان سپاه به بررسی مشکلات رایج بهداشت و درمان در جنگ و ملاحظات اخلاقی و حقوقی خواهند پرداخت.
در بخش پایانی این سمینار نیز موضوعات دیگری از قبیل: معرفی جراحی‌های خاص و روش‌های عملی مبتنی بر اخلاق پزشکی، فضایل اخلاقی طبیب در حفظ حقوق بیمار، مبانی اخلاق عمومی و روش‌های عملی اخلاق پرستاری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

captcha