نظام اسلامی، دین را وارد معادلات بین‌المللی کرد
کد خبر: 1457522
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
آیت‌الله علم‌الهدی:

نظام اسلامی، دین را وارد معادلات بین‌المللی کرد

گروه سیاسی: امام جمعه مشهد با بیان اینکه نظام اسلامی واقعیتی است که دین اسلام را از مساجد و حسینیه‌ها بیرون آورد و آن را وارد معادلات بین‌المللی کرد، ابراز کرد: این اتفاق موجب درماندگی کفر جهانی و مبارزه با آن شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز، 14 مهرماه در جمع تعدادی از کارکنان نیروی انتظامی استان خراسان رضوی، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: در هفته‌هایی از این دست، معمولاً در مقام تعریف، تمجید و ایثارگری‌های ناجا در عرصه اجتماعی زندگی مردم حرف و سخن بسیاری زده می‌شود اما این گفته‌ها با جمله رهبر معظم انقلاب درباره نیروی انتظامی قابل قیاس نیست، ایشان می‌فرمایند: «نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران محور اقتدار نظام است».

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه نظام اسلامی واقعیتی است که دین اسلام را از مساجد و حسینیه‌ها بیرون آورد و آن را وارد معادلات بین‌المللی کرد، ابراز کرد: این اتفاق موجب درماندگی کفر جهانی و مبارزه با آن شد، منتهی در این میان، اقتدار نظام باعث شد از این ویژگی‌ها دفاع شود که رهبر معظم انقلاب هم محور این اقتدار را مجموعه نیروی انتظامی دانسته‌اند.

وی در تبیین چهره حماسی ناجا، این مجموعه را ضامن ارزش‌ها دینی و ملی کشور دانست و گفت: بر همین اساس، دشمن در بسیاری از جوامعی که بنای جنگ سخت ندارد از طریق جنگ نرم و برهم زدن ارزش‌های فرهنگی وارد میدان می‌شود لذا در جامعه‌ای که انسجامش بهم خورده باشد، دشمن از خود مردم در جهت اجرای منویاتش استفاده می‌کند منتهی در طول 35 سال اخیر رصد تحرکات دشمن توسط نیروهای امنیتی و انتظامی، موجب به نتیجه نرسیدن اقدامات دشمنان شده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در دوران فتنه سال 1388، خراسان رضوی نسبت به کل کشور جلوتر بود، عنوان کرد: در آن زمان تمام دستگاه‌های امنیتی و دادستانی وقت زیر نظر نیروی انتظامی قرار گرفتند و مقابله با این بحث در سایه فرماندهی ناجا اجرا شد، این موضوع نشان داد در مواقعی که کار به نقطه عملیاتی می‌رسد خط مقدم تحقق پیروزمندانه آن، مجموعه نیروی انتظامی است.

وی درباره دفاع ناجا از ارزشهای دینی مردم گفت: بخشی از این ارزش‌ها دست خود مردم بوده و در زندگی آن‌ها جاری است اما گاهی برخی از جریانات با این ارزش‌ها به مقابله می‌پردازند که وظیفه مقابله با این جریان‌ها بر عهده نیروی انتظامی قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه وظایف ناجا در بخشنامه‌های وزارت کشور خلاصه نمی‌شود، عنوان کرد: فرمانده اصلی شما رهبر معظم انقلاب هستند بر همین اساس استناد نیروی انتظامی در قبال برخی از درخواست‌ها باید همان جمله فرماندهی کل قوا باشد.

وی با بیان اینکه حراست از مرزها، مقابله با توطئه، فتنه‌های سیاسی و جریانات لائیک و ضدارزشی و حاکمیت ارزش‌های دینی به اقتدار نظام مرتبط می‌شود، اظهار کرد: نیروی انتظامی نمی‌تواند در گوشه‌ای بایستد و بگوید اگر عده‌ای به ارزش‌هایی چون حجاب دهن‌کجی کردند، من با آن‌ها کاری ندارم.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه افزود: یک شخصیت سیاسی ممکن است معتقد باشد که فحشا، بدحجابی و عواملی که دهن‌کجی به ارزش‌ها محسوب می‌شود باید در جامعه آزاد باشد، اما این موضوع برای نیروی انتظامی ایجاد تکلیف و وظیفه نمی‌کند زیرا همان‌طور که گفته شد وظیفه این نهاد توسط رهبر معظم انقلاب مشخص شده است.

وی با بیان اینکه ایمان، انگیزه و دین شما در عرصه کاری‌تان مهم است، ابراز کرد: شما از دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستید و برای نمونه وجود شخصیتی همانند امام حسین(ع) راضی نیست که ذره ای گناه در این مملکت انجام شود، شما گاهی می توانید موضوعی مطابق بخشنامه در وظائف من نیست، این جواب شاید من را به عنوان یک طلبه قانع کند اما قطعاً جواب مطلوبی برای امام زمان(عج) نخواهد بود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه از مجموعه ناجا هم تقاضای ناامنی و هم امنیت را داریم، اظهار کرد: ما از نیروی انتظامی می‌خواهیم برای مجرمانی چون دزدها، قاچاقچی‌ها و فحشاءکنندگان در جامعه و در اماکن عمومی ناامنی ایجاد کند تا به دلیل این ناامنی برای مجرمان، مردم هم به امنیت برسند.

وی طی پیشنهادی درباره پلیس خادم، خطاب به مسئولان انتظامی استان خراسان رضوی ابراز کرد: در برنامه‌ریزی‌هایتان درباره پلیس خادم، سعی کنید که حوزه زیارتی را از حوزه شهری جدا کنید، چون مسائل مرتبط با زائران و مجاوران متفاوت است و این موضوعات باید توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و در پیک‌های زیارتی مسائل شهر مشهد تحت الشعاع قرار نگیرد.

captcha