دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی خراسان رضوی با امام جمعه مشهد
کد خبر: 1457539
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
ظهر امروز صورت گرفت؛

دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی خراسان رضوی با امام جمعه مشهد

گروه اجتماعی: فرماندهان، درجه‌داران و کارکنان نیروی انتظامی خراسان رضوی،‌ ظهر امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی با آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی، امام جمعه شهر مشهد دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، فرماندهان، درجه‌داران و کارکنان نیروی انتظامی خراسان رضوی،‌ ظهر امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی با آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی، امام جمعه شهر مشهد دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار پس از قرائت قرآن کریم و مدیحه‌سرایی به مناسبت دهه ولایت، سردار بهمن امیری‌مقدم، فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی گفت: برای مجموعه ما افتخار بزرگی است که هفته گرامیداشت نیروی انتظامی در دهه ولایت قرار گرفته است.

امیری‌مقدم با بیان اینکه جمع حاضر از حمع تمام کارکنان نیروی انتظامی استان هستند، گفت: امسال میان کارکنان این نهاد در چهار سطح منطقه‌ای، استانی، شهرستانی و کشوری مسابقات قرآن برگزار شد که مرحله کشوری آن در شهر مشهد قرار داشت.

وی افزود: در این میان، از بین رشته‌های قرائت، اذان و حفظ کل قرآن کریم هفت نفر از مجموعه استان خراسان رضوی رتبه‌هایی را کسب کردند، همچنین نیروی انتظامی استان خراسان رضوی نیز در ایام ماه مبارک رمضان، 400 کلاس تفسیر، تلاوت و ترتیل را میان اعضای خود برگزار کرده است.

وی در ادامه گفت: توجه به باورهای دینی اصل و اساس کار ما است زیرا پلیسی که در خدمت مردم است باید دینی و ولایی بوده و حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد زیرا فرمانده اصلی نیروی انتظامی، رهبر معظم انقلاب است.

در ادامه مراسم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه نظام اسلامی واقعیتی است که دین اسلام را از مساجد و حسینیه‌ها بیرون آورد و آن را وارد معادلات بین‌المللی کرد، ابراز کرد: این اتفاق موجب درماندگی کفر جهانی و مبارزه با آن شد، منتهی در این میان، اقتدار نظام باعث شد از این ویژگی‌ها دفاع شود که رهبر معظم انقلاب هم محور این اقتدار را مجموعه نیروی انتظامی دانسته‌اند.

وی در تبیین چهره حماسی ناجا، این مجموعه را ضامن ارزش‌ها دینی و ملی کشور دانست و گفت: بر همین اساس، دشمن در بسیاری از جوامعی که بنای جنگ سخت ندارد از طریق جنگ نرم و برهم زدن ارزش‌های فرهنگی وارد میدان می‌شود لذا در جامعه‌ای که انسجامش بهم خورده باشد، دشمن از خود مردم در جهت اجرای منویاتش استفاده می‌کند منتهی در طول 35 سال اخیر رصد تحرکات دشمن توسط نیروهای امنیتی و انتظامی، موجب به نتیجه نرسیدن اقدامات دشمنان شده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در دوران فتنه سال 1388، خراسان رضوی نسبت به کل کشور جلوتر بود، عنوان کرد: در آن زمان تمام دستگاه‌های امنیتی و دادستانی وقت زیر نظر نیروی انتظامی قرار گرفتند و مقابله با این بحث در سایه فرماندهی ناجا اجرا شد، این موضوع نشان داد در مواقعی که کار به نقطه عملیاتی می‌رسد خط مقدم تحقق پیروزمندانه آن، مجموعه نیروی انتظامی است.

وی درباره دفاع ناجا از ارزشهای دینی مردم گفت: بخشی از این ارزش‌ها دست خود مردم بوده و در زندگی آن‌ها جاری است اما گاهی برخی از جریانات با این ارزش‌ها به مقابله می‌پردازند که وظیفه مقابله با این جریان‌ها بر عهده نیروی انتظامی قرار دارد.

captcha