نیمی از موقوفه‌های آذربایجان‌شرقی با نیت عزاداری ماه محرم وقف می‌شود
کد خبر: 1463571
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
حجت‌الاسلام حسینی:

نیمی از موقوفه‌های آذربایجان‌شرقی با نیت عزاداری ماه محرم وقف می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‎‏شرقی با تأکید براینکه نیمی ازموقوفه‌های استان بانیت عزاداری ماه محرم وقف می‌شود، اجرای برنامه‎های اداره کل اوقاف در ایام محرم را با هدف عمل به نیات واقفان و احیای فرهنگ وقف عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدشهاب‎‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‎‏شرقی امروز، سوم آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای برگزاری هرچه باشکوه مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) تجمع بزرگ «لبیک یاحسین(ع)» با حضور آیت‌الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان در امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز و دیگر امامزادگان شاخص استان بعداز ظهر دوم محرم و تجمع رهروان زینبی ویژه بانوان در 12 محرم انجام می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید براینکه نیمی ازموقوفه‌های استان بانیت عزاداری ماه محرم وقف می‌شود، گفت: برپایی خیمه‌‎های معرفت، اجرای برنامه‎های معرفت‎‌محور، خرافه‌زدایی و... ازجمله برنامه‌های اداره کل اوقاف در ایام محرم با هدف عمل به نیات واقفان و احیای فرهنگ وقف است.

وی از ثبت بیش از 60 وقف جدید در شش ماهه سالجاری در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: حدود سه‌هزار وقف و 10 هزار رقبه در استان به ثبت رسیده است که آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان سرطان به مساحت پنج هزار و 200 متر مربع در تبریز در آینده‌ا‌ی نزدیک از مهمترین اقدامات اوقاف با هدف انجام نیت واقفان است.

captcha