نماز باید محور زندگی شود/ تشریح فعالیت‌های مرکز تخصصی نماز
کد خبر: 1464418
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
حجت‌الاسلام کفیل:

نماز باید محور زندگی شود/ تشریح فعالیت‌های مرکز تخصصی نماز

گروه اجتماعی: رئیس مرکز تخصصی نماز کشور ضمن تشریح فعالیت‌های این مرکز، گفت: نماز باید محور زندگی شود، برای تحقق این امر علاوه بر اینکه نماز می‌خوانیم نسبت به آموزش فراگیر آن نیز تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی نماز کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با تأکید بر اینکه نماز باید محور زندگی شود، گفت: برای تحقق این امر باید علاوه بر اینکه نماز می‌خوانیم نسبت به آموزش فراگیر نماز نیز توجه داشته باشیم.

رشد نماز و تربیت مبلغان نماز؛ از اهداف مرکز تخصصی نماز
وی با بیان اینکه تمام نمازخوان‌های ما بدانند که نماز باید رشد و تغییر پیدا کند،‌ افزود:‌ باید دغدغه نخست زندگی ما تغییر در نماز باشد زیرا پیشرفت انسان تغییر در نماز است که نماز امروز او با روز گذشته متفاوت باشد و همچنین باید نسبت به تبلیغ نماز هم فعال باشیم.
حجت‌الاسلام کفیل اضافه کرد: مرکز تخصصی نماز نیز بر اساس این دو اصل رشد نماز در جامعه و اینکه افراد بتوانند مبلغ آن باشند، تشکیل شده است و برای دستیابی به این مسئله نیز دوره‌هایی را تعریف کردیم.

تشریح فعالیت‌های مرکز
رئیس مرکز تخصصی نماز به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: طرح «خانواده بهشتی» به‌منظور آموزش خانواده‌ها در امر نماز در نقاط مختلف کشور اجرا می‌شود زیرا یکی از دغدغه‌های اصلی تربیت فرزندان در خانواده‌ها بر روی بحث نماز است که چگونه بتوانند آنان را در مقابل این فریضه الهی حساس کنند.
وی با بیان اینکه دوره این طرح چهار ساعته است، گفت: مرکز تخصصی نماز آمادگی اجرای این طرح را برای تمام کارمندان و مجموعه‌های مختلف دارد که برای آن‌ نیز اساتید از قم اعزام خواهد کرد و در راستای این طرح نیز کتابی تحت عنوان «خانه بهشتی» با همین موضوع در مرکز تخصصی نماز تألیف و توزیع شده است.
حجت‌الاسلام کفیل ابراز کرد: طرح بعدی، طرح «مفتاح» برای امامان جماعت، دبیران و مدیران است که در آن شیوه دعوت دانش‌آموزان به نماز آموزش داده می‌شود و این طرح نیز 12 ساعته است که تاکنون چندین دوره در استان فارس برگزار شده است و تا عید نیز بنا داریم دوره‌های متعددی در نقاط مختلف این استان برگزار کنیم.
رئیس مرکز تخصصی نماز از اجرای طرح «معراج» نیز خبر داد و گفت: این طرح دوره تربیت مربی و استادپروری نماز است که به‌مدت 120 ساعت برگزار می‌شود و دوره نخست آن در فارس برگزار شده و دوره دوم آن نیز از آبان در این استان برگزار می‌شود و با این احتساب فارس بعد از خراسان رضوی، دومین استانی است که دوره دوم این طرح در آن اجرا می‌شود.
وی طرح دیگر این مرکز را طرح «محراب» عنوان کرد و افزود: در این طرح کلیاتی از نماز برای طلاب، دانشگاهیان، مدارس علمیه و دانشجویان سراسر کشور در دو موضوع رشد و راه‌های تکمیل، آداب و اسرار نماز و دیگری راهکارهای دعوت به نماز ارائه می‌شود.

تولید 80 محصول در این مرکز
حجت‌الاسلام کفیل با بیان اینکه مرکز تخصصی نماز تاکنون 80 محصول تولید کرده است،‌ گفت: محصولات ما در قالب‌های مختلف و برای اقشار گوناگون و در مقاطع سنی مختلف است که یکسری محصولات نمایشگاهی نیز تولید شده است.
رئیس مرکز تخصصی نماز یکی از این محصولات را گردآوری و چاپ مجموعه چهار جلدی تفسیر آیات نماز دانست و گفت: جلد اول آن چاپ شده و جلد دوم نیز به‌زودی چاپ می‌شود و این مجموعه، تنها مجموعه‌ای است که آیات مربوط به نماز را به‌صورت آموزشی تفسیر کرده است.
وی عنوان کرد: این مجموعه ارزشمند توسط یک گروه سه نفره از اساتید مرکز تخصصی نماز شامل حجج‌اسلام وحیدی، دیانت و ابراهیم‌پور تألیف و تدوین شده است.

captcha