مهر و محبت؛ محور اصلی امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 1464482
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
حجت‌الاسلام درویشی اظهار کرد:

مهر و محبت؛ محور اصلی امر به معروف و نهی از منکر

گروه سیاسی‌: نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه رودان محور امر به معروف و نهی از منکر را مهر و محبت دانست و افزود: امر به معروف باید با صمیمیت خلوص و رفتار عارفانه و همراه با ایمان و معرفت مخلصانه برای خدا انجام شود.

حجت الاسلام امید درویشی، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه رودان در گفت‌وگوی ‌با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، به برخورد پر‌مهر پیغمبر‌(ص) با شخصی که از روی جهل بر روی ایشان زباله می‌ریخت اشاره کرد و گفت: محور امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام برخورد فیزیکی نیست و اثری هم ندارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه رودان‌ وجود بیش از 1 میلیارد نفر مسلمان در سراسر جهان را نتیجه ‌اخلاق نیکو و با محبت پیغمبر اسلام‌(ص) در برخورد با مردم دانست.
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه رودان به حوادث اسید‌پاشی در اصفهان اشاره کرد و افزود: متأسفانه آنچه امروز در یک شهر مذهبی مانند اصفهان اتفاق افتاده است را نباید به پای امر به معروف و نهی از منکر تمام کرد، کسی‌که دغدغه دین داشته باشد هیچ‌گاه دست به چنین جنایتی نمی‌زند.
درویشی به عظمت قیام امام حسین‌(ع) اشاره کرد و گفت: در حادثه کربلا که هدف اصلی آن احیای امر به معروف و نهی از منکر است نه تنها چهره‌ای خشن از امام حسین‌(ع) نمی‌بینیم بلکه شاهد آن هستیم که آن حضرت حتی، جان خود و عزیزانش را هم برای احیای ارزش‌های اخلاقی اهدا می‌کند.
وی به جریان‌سازی رسانه‌های بیگانه در برخورد با حوادث اخیر و ارتباط آن با دستور اسلامی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: افرادی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند، دشمن اسلام و قرآن هستند و هدف آنها خشن جلوه دادن چهره اسلام و دستورات اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه رودان به وجود برخی از آئین‌های افراطی مانند قمه زنی  در ایام محرم اشاره کرد و ترویج این آئین و همچنین ترویج تقابل شیعه و سنی توسط برخی از خارج‌نشینان را تلاشی برای معرفی چهره‌ای خشن از انقلاب اسلامی به مردم دنیا برشمرد.
درویشی گفت: اسلام آمریکایی در تلاش است تا اسلامی خشن، تکفیری و پر از افراط را به مردم دنیا معرفی کند.

captcha