اعزام ‌هزار و ۴۷۰ روحانی به مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی در ماه محرم امسال
کد خبر: 1466081
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد:

اعزام ‌هزار و ۴۷۰ روحانی به مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی در ماه محرم امسال

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام عظیمی اظهار کرد: هزار و ۴۷۰ مبلٌغ و روحانی با هدف معرفت‌افزایی به مناطق مختلف آذربایجان شرقی در دهه اول محرم اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز، دهم آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش‌های بزرگ عزاداری حسینی در سراسر استان گفت: علاوه بر شهر تبریز درتمامی شهرهای دیگر استان نیز همایش‌های بزرگ حسینی برگزار می‌شود که امید می‎رود با شرکت مردم ولایت‌مدار این تجمع به یکی از بزرگترین تجمع‌های حسینی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در شهر تبریز، هیأت‌های عزاداری روز شنبه، هفتم محرم ماه از ساعت دو و نیم تا اذان مغرب در میدان ساعت بطرف خیابان ارتش تجمع خواهند کرد که مداحی و سخنرانی از جمله برنامه‌های این همایش خواهد بود.

حجت‌الاسلام عظیمی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص برگزاری این مراسم انجام شده، خاطرنشان کرد: همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز مراسم‌های عزاداری در تبریز و شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: برهمین اساس در روز تاسوعا در تبریز از ساعت ۱۰ صبح در مسجد کبود واقع در خیابان امام تبریز، مراسم عزاداری برگزار خواهد شد که این مراسم در روز عاشورا نیز قبل از اقامه نماز عاشورا در میدان ساعت خواهد بود و در کلیه شهرها و روستاهای استان نماز ظهر عاشورا با اجتماع عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) به جماعت برگزار خواهد شد.

وی از اعزام هزار و ۴۷۰ مبلٌغ و روحانی با هدف معرفت‌افزایی به مناطق مختلف استان همزمان با ماه محرم ۱۴۳۶ هجری قمری خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ترویج فرهنگ عاشورایی و اسلام ناب محمدی(ص) را از اهداف برگزاری این مراسم‎ها دانست و گفت: البته باید توجه داشته باشیم که در عزاداری‌ها شئونات اسلامی را رعایت کرده و در طول برگزاری این مراسم‌ها به فکر معرفت افزایی خود نسبت به امام حسین(ع) و اهداف قیام و نهضت ایشان باشیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف قیام ایشان جلب توجه مردم به سمت نماز و به خصوص نماز اول وقت و جماعت است که باید از این درس بزرگی که ایشان به ما داده‌اند در طول زندگی بهره‌مند شویم که بنابراین بجاست که برپایی نماز اول وقت ظهر عاشورا نیز توسط هیأت‌‎های و دسته‌های عزاداری مورد توجه قرار گیرد.

captcha