عزای حسینی را در حیات حسینی بجویید
کد خبر: 1471657
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
حجت‌الاسلام ماندگاری:

عزای حسینی را در حیات حسینی بجویید

گروه اجتماعی: عضو هیئت امنای مؤسسه سیره شهدا گفت: عزادار امام حسین(ع) بودن به تنهایی کافی نیست و کسانی‌که رهرو این امام معصوم هستند، باید به‌دنبال حیات حسینی باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازخراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، عضو هیئت امنای مؤسسه سیره شهدا شب گذشته، 18 آبان‌ماه در نشست «راه حسینی ماندن» از سری برنامه‌های آستان قدس در محرم‌الحرام که در جمع کثیری از مردم ولایتمدار مشهد و زائران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: عزادار امام حسین(ع) بودن به تنهایی کافی نیست و کسانی که رهرو این امام معصوم هستند، باید به‌دنبال حیات حسینی باشند.

وی با تأکید بر اهمیت تربیت در خانواده و آموزش رفتارهای حسینی به کودکان اظهار کرد: اگر در تربیت فرزندانمان از کودکی تا بلوغ به آموزه‌هایی نظیر مرگ و یاد قیامت اشاره بکنیم قطعاً در آینده فرزندانی خواهیم داشت که نه تنها عزادار واقعی سید‌الشهدا(ع) هستند بلکه حیات حسینی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام ماندگاری دل نبستن به دنیا را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های حیات حسینی خواند و افزود: قطعاً دلبستگی به دنیا و نعمت‌هایش باعث خواهد شد ما از خدای خود دور شویم، تنها به زمان حال بپردازیم و از آخرت خود که سرچشمه‌ای از زندگی ابدی است، غافل شویم.

وی با بیان اینکه این دلبستگی‌ها می‌تواند موجب ضرر و زیان در این دنیا شود، گفت: در برخی مواقع دلبستگی بیش از حد پدر و مادر به فرزند موجب می‌شود که از ازدواج او تا حد زیادی جلوگیری کنند و این مسئله تاکنون ضررهای زیادی همچون بالا رفتن سن ازدواج و همچنین کاهش جمعیت را در پی داشته است.

عضو هیئت امنای مؤسسه سیره شهدا دل نشکستن را یکی دیگر از شاخصه‌های مهم حیات حسینی دانست و ابراز کرد: کسی که همواره دوست دارد زندگیش رنگ و بوی حسینی را داشته باشد، سعی می‌کند تا دل کسی را نشکند اما اگر مرتکب چنین گناهی شد، سریع برای جبران آن تلاش کند.

وی در پایان بر لزوم جمع‌آوری توشه مناسب برای آخرت تأکید کرد و یادآور شد: هرکس که بر اصل مسافر بودن در دنیا اعتقاد دارد، قطعاً به‌دنبال جمع‌آوری توشه مناسب برای آخرت خود است و بهترین توشه برای ثبت در نامه اعمال گره‌گشایی از مشکل مردم محسوب می‌شود.

captcha