نمایش جدیت در تصمیم؛ از آموزه‌های سیاسی قیام امام حسین(ع)
کد خبر: 1472728
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
رئیس اداره ارشاد زرندیه بیان کرد:

نمایش جدیت در تصمیم؛ از آموزه‌های سیاسی قیام امام حسین(ع)

گروه اجتماعی: حادثه عاشورا محور ظهور جذبه‌های عرفان، سنگین‌ترین مجاهدت‌های باطنی و شدیدترین درگیری‌ها، تقابل‌های اجتماعی و تاریخی حق و باطل است که در آن روز روح محبت، حماسه، تولی و تقوا از طریق عاشورا درتاریخ دمیده شد.

حسین محمودی‌فر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر لزوم تبیین حماسه عاشورا در جامعه کنونی، گفت: عاشورا از دو منظر قابل تأمل است که اولین منظر آن عبودیت و میثاق معصوم(ع) با خداست و این میثاق بندگی و قربی که در نتیجه آن برای معصوم حاصل می‌شود باطنی‌ترین چهره عاشورا و فعل معصوم است.

وی بیان کرد: مقام بندگی و وفای به عهد الهی، باطنی‌ترین چهره بلای اولیا خدا و افعال و عبادت‌های آنهاست.

محمودی‌فراظهار کرد: منظردوم، تصرفات سیدالشهدا(ع) درتاریخ است که فرع و تابع منظر اول است و باطنی‌ترین چهره فعل معصوم(ع) رابطه‌ای است که بین ایشان و خداوند وجود دارد؛ یعنی جریان ربوبیت الهی و جریان رحمت، ضیافت و سرپرستی خداوند بر سیدالشهدا(ع) و ازسوی دیگر تولی سیدالشهدا(ع) بر آن ولایت و مراتب تسلیم و رضای ایشان به ولایت الهی است.

تبیین عمق حادثه عاشورا با بهترین‌ ابزار
وی، با تأکید بر لزوم اتخاذ شیوه‌های صحیح در انتقال فرهنگ حسینی و عاشورا به جامعه، افزود: باطن حادثه عاشورا و عمیق‌ترین لایه‌های آن باید به بهترین شکل و با بهره‌گیری از ابزارهای صحیح در جامعه تبیین شود.

رئیس اداره ارشاد ساوه گفت: عهد عبودیتی که وجود مقدس سیدالشهداء(ع) با خدای متعال بسته‌اند بر این مهم استوار بود که سیدالشهدا(ع) همه چیز خود را به بهترین و زیباترین وجه ممکن در راه خدا فدا کنند.

محمودی‌فر خروج جامعه از تاریکی و ظلم یزیدیان زمانه را مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) برشمرد و ادامه داد: امام حسین(ع) قیام کردند تا که بعداز آن ظلمات فراگیری که تاریکی آن، همه تاریخ و جامعه را درخود فرو برده بود بار دیگر بشریت به نور هدایت توحید و ولایت نبی اکرم(ص) نورانی شود.

وی گفت: امام حسین(ع) درتمام لحظات زندگی پربارش براساس قضای الهی حرکت کرد و کسی‌که این نگرش زیبا را دارد طبیعی است که اگربه ظاهر پیروزی و ظفر با او باشد خدا را به خاطر پیروزی و موفقیت ظاهری‌اش شکر و سپاس می‌گوید و اگردر ظاهر شکست هم بخورد باز نگران نیست؛ چراکه نیت پاک و آراستگی او به تقوا بازهم اورا در چنین شرایطی شکر گزارخداوند می‌کند.

رئیس اداره ارشاد ساوه با تأکید بر لزوم توجه به اقتدار و مظلومیت امام حسین(ع)، تصریح کرد: یکی از آموزه‌های سیاسی قیام امام حسین(ع) نمایش جدیت در تصمیم بود که به دشمن گوشزد کرد حاضر است در این راه از جان خود و فرزندانش و ... بگذرد.

رئیس اداره ارشاد ساوه در پایان، اظهار کرد: یکی از جلوه‌های عظیم عاشورا جلوه حماسی آن است که شیعه را دائما برعلیه جریان‌های فاسد و ظلمی که نسبت به دستگاه حق شکل گرفته استوار نگه می‌دارد.

captcha