لزوم توجه به آموزه‌های دینی در حوزه معاملات
کد خبر: 1473107
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
امام جمعه سنندج تأکید کرد:

لزوم توجه به آموزه‌های دینی در حوزه معاملات

گروه سیاسی: امام جمعه شهر سنندج با تأکید بر توجه به آموزه‌های دینی به‌ویژه در حوزه معاملات، گفت: توجه به قوانین اسلامی در مسائل مربوط به معاملات و مبادلات مالی از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه شهر سنندج دیروز، 23 آبان‌ماه در آئین عبادی - سیاسی نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه همه ما موظف هستیم که آموزه‌های دینی را در تمامی امور زندگی مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: ادارات و نهادهای مسئول و ناظر باید در صورت مشاهده هر گونه تخلفی به‌ویژه در حوزه احتکار با آن برخورد کنند.

وی به اهمیت اجرایی کردن دستورات دینی در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: توجه به قوانین اسلامی در مسائل مربوط به معاملات و مبادلات مالی از اهمیت زیادی برخوردار است.

ماموستا خدایی با اشاره به آیه صریح قرآن کریم در مورد نحوه معاملات در جامعه اسلامی، اعلام کرد: فقهای اسلام در تمام ابواب معاملات به آن استناد می‏کنند، چراکه سلامت اجتماع به صورت مستقیم با سلامت اقتصاد ارتباط دارد.

وی ضمن تأکید بر توجه به آموزه‌های دینی به‌ویژه در حوزه معاملات عنوان کرد: هرگونه تجاوز، تقلب، غش، معاملات ربوی، معاملاتی که حد و حدود آن کاملاً نامشخص باشد و خرید و فروش وسائل فساد و گناه، همه تحت این قانون کلی قرار دارند.

امام جمعه سنندج ضمن توجه دادن همه مردم به لزوم مقابله با احتکار اعلام کرد: احتکار نیز از جمله اعمال نادرست و ناصوابی است که فرد مسلمان نباید به هیچ وجه مبادرت به انجام آن کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت همه مسلمانان جهان از مسجد الاقصی تأکید و بیان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در مسجد‌الاقصی تمامی ندارد و به همین دلیل همه مردم باید این جنایات را محکوم کنند.

ماموستا خدایی با اشاره به اهمیت اعلام انزجار مردم از اقدامات صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرد: امروز صهیونیست‌ها با حمایت کشورهای غربی در مسجد الاقصی جنایت می‌کنند و باید همه کشورهای اسلامی این جنایات را محکوم کنند.

وی با اعلام انزجار مجدد از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و سیاست‌های غاصبانه و البته شکست خورده نتانیاهو در فلسطین اشغالی، یادآور شد: به طور قطع هتک حرمت قبله اول مسلمانان جهان بی‌پاسخ نخواهد ماند و رژیم صهیونیستی تاوان سختی را باید بپردازد.

captcha