کسب رتبه نخست کشور در ترویج فرهنگ ایثار توسط آموزش و پرورش زنجان
کد خبر: 1473860
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶

کسب رتبه نخست کشور در ترویج فرهنگ ایثار توسط آموزش و پرورش زنجان

گروه اجتماعی: رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان از کسب رتبه نخست کشور توسط این نهاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، حسین میرزایی، رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان ظهر امروز، 25 آبان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل نوجوان از وظایف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است و آموزش و پرورش استان زنجان نیز با این رویکرد معنوی تلاش کرده تا زمینه را برای آشنایی دانش‌آموزان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند با فرهنگ ایثار و شهادت فراهم آورد.
وی افزود: بر همین اساس، این نهاد موفق به کسب رتبه نخست کشوری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده و این امر مسئولان را در برگزاری برنامه‌های هرچه غنی‌تر در این حوزه مصمم‌تر خواهد کرد.
رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، با تأکید بر تکریم خانوده معظم شهدا توسط آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان زنجان، تکریم و تجلیل از خانوده شهدا و بهره‌گیری از آرمان‌های شهیدان را وظیفه خود می‌داند و همواره با برگزاری یادواره‌های شهدا و دیدار مستمر با خانواده شهیدان هشت سال دفاع مقدس و ایثارگران سعی در تعمیق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی دارد.
بر اساس این گزارش، همچنین در پی اعلام نتایج مسابقات پرسش مهر 14 ریاست جمهوری سال تحصیلی جاری، دانش‌آموزان دبیرستان شاهد زینبیه زنجان، مقام نخست این مسابقات را در رشته نشریه الکترونیکی به خود اختصاص دادند.
در این مسابقات طلا نیک‌خواه، زینب جاویدان و نسرین خدامرادی‌وطن رتبه نخست کشور در رشته نشریه الکترونیکی را به دست آوردند.
همچنین، شمسی یوسفی و فرشته میری‌علمدار نیز از دبیرستان شاهد زینبیه زنجان در رشته مقاله‌نویسی به‌عنوان نفرات برگزیده کشور معرفی شدند.

captcha