سرانه مطالعه از شاخصه‌های فرهنگی جامعه به شمار می‌رود
کد خبر: 1475664
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
رئیس اداره ارشاد زرندیه:

سرانه مطالعه از شاخصه‌های فرهنگی جامعه به شمار می‌رود

گروه هنر: تعداد کتابخوانان، سرانه مطالعه، تعداد کتابخانه‌ها و اعضای آنها از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شاخصه‌های فرهنگی یک جامعه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زرندیه پنجشنبه، 29 آبان در جلسه نقد کتاب دانشنامه خرقان که با حضور رحیم طاهر و سیدمهدی طباطبایی به‌عنوان نقدکننده و جمعی از شعرا و ادبا در محل کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر مأمونیه برگزار شد، تصریح کرد: تعداد کتابخوانان، سرانه مطالعه، تعداد کتابخانه‌ها و اعضای آنها از اصلی‌ترین و مهم‌ترین شاخصه‌های فرهنگی یک جامعه به شمار می‌رود

وی با اشاره به فعالیت انجمن‌های ادبی، وبلاگ نویسان و انجمن قلم در این شهرستان، وجود نخبگان ادبی، دانشگاهی و ... را از شاخصه‌های فرهنگی و ادبی این شهرستان عنوان کرد.

جوانمرد در ادامه برگزاری جلسات نقد کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی، برگزاری مسابقه پیامکی با موضوع کتاب، برپایی نمایشگاه‌های متعدد کتاب در سطح شهرستان را از جمله فعالیت‌های تأثیرگذار در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی این اداره بیان کرد.

رئیس اداره ارشاد زرندیه در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با برگزاری چنین برنامه‌های بتوان شاهد تأثیرات فرهنگی مثبتی در سطح شهرستان زرندیه بود.

یادآور می‌شود؛ در این نشست از کتابخوانان برتر، اعضای نمونه کتابخانه‌ها، جوان‌ترین عضو کتابخانه و ... با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

captcha