تفسير سوره‌های قدر و كوثر به زبان اردو ترجمه‌شد
کد خبر: 1662493
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۳

تفسير سوره‌های قدر و كوثر به زبان اردو ترجمه‌شد

گروه بين‌الملل: تفسير سوره‌های كوثر و قدر از مجموعه تفاسير سوره‌های قرآن نوشته حجت‌‌الاسلام والمسلمين «محسن قرائتی»، برای نخستين‌بار با همكاری رايزنی فرهنگی ايران در لاهور به زبان اردو منتشر شد.

«عبدالرضا عباسی» رايزن فرهنگی ايران در لاهور در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اعلام اين خبر گفت: تفسير سوره‌های كوثر و قدر كه توسط «سيد محمد علی ترمذی» از محققان لاهوری به زبان اردو ترجمه‌شده است، در جشن‌هايی كه از سوی رايزنی به‌ مناسبت ميلاد دخت نبی‌اكرم(ص) برگزار‌می‌شود، هديه‌ داده خواهد‌شد.
عباسی تصريح‌كرد: رايزنی فرهنگی ايران تاكنون در چاپ و انتشار تفسير سوره‌های بنی‌اسراييل، حجرات، كهف، ياسين، قصص، لقمان، عنكبوت نوشته حجت‌الاسلام والمسلمين«محسن قرائتی»، به زبان اردو مشاركت و همكاری داشته‌است.
وی همچنين از هديه كتاب‌های «فاطمه فاطمه است» تأليف دكتر «علی شريعتی»، و «زندگانی حضرت زهرا(س)» تأليف آيت‌الله‌ «مكارم شيرازی» به زبان اردو در جشن‌های رايزنی فرهنگی ايران در لاهور به مناسبت تولد حضرت زهرا(س) خبرداد.
رايزن فرهنگی ايران در لاهور در ادامه به برگزاری مجلس جشنی با حضور ايرانيان مقيم پاكستان در شب دوشنبه«سوم تيرماه» در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ايران در لاهور اشاره كرد و گفت: سخنرانی «فائزه عظيم‌زاده اردبيلی»، محقق و عضو هيأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ايران درباره شخصيت حضرت زهرا(س)، برگزاری مسابقه و اهدا جوايز به افرادی كه اسامی آنها زهرا، فاطمه و يا يكی از القاب دخت نبی‌اكرم(ص) است و توزيع دو كتاب يادشده از برنامه‌های اين مجلس خواهد‌بود.
عباسی در ادامه به سخنرانی خود با موضوع حضرت فاطمه(س) اشاره و اظهاركرد: سميناری با عنوان «حضرت زهرا(س)»، نيز با همكاری رايزنی و با حضور محققان شيعه و سنی پاكستان روز يكشنبه«نهم تيرماه» در سالن امام رضای خانه فرهنگ لاهور برگزار‌می‌شود كه سخنرانی ، نعت‌خوانی و توزيع دو كتاب ياشده از برنامه‌های اين نشست است.
وی در ادامه يادآورشد: «سيد علی‌رضا كاظمی» شاعر و محقق پاكستانی، «صاحب‌زاده مسكين فيض‌الرحمان درانی» نايب رييس منهاج‌القرآن، «علامه مبسوط احمد قادری» از شخصيت‌های برجسته لاهور، «محمد حسن اكبر» رييس منهاج‌الحسين و «مولانا جاويد اكبر ساقی» از علمای معروف پاكستان سخنرانان اين نشست هستند كه درباره شخصيت حضرت زهرا(س) در اين سمينار سخنرانی خواهند‌كرد.
عباسی همچنين حضور در سمينار دانشگاه بانوان لاهور در روز شنبه«يكم تيرماه» و سخنرانی درباره «شخصيت حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی جاودان برای زنان تمام جهان»، مصاحبه با شبكه تلويزيونی«رائيل تی‌وی»، با محوريت شخصيت حضرت‌زهرا(س)، پيشرفت زنان ايران، تشريح وضعيت زنان قبل و بعد از انقلاب در زمينه‌های مختلف در روز شنبه«يكم تيرماه» و انتشار اين مصاحبه در روز سه‌شنبه«چهارم‌تيرماه» را از برنامه‌های رايزنی به‌مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) برشمرد.
بازديد از دانشگاه بانوان لاهور و برگزاری نشستی با محوريت شخصيت حضرت زهرا(س)، مصاحبه مطبوعاتی با روزنامه جنگ و ديدار با 15 نماينده زن مجلس ايالت پنجاب در خانه فرهنگ ايران در لاهور در روز دوشنبه«سوم تيرماه»، از ديگر برنامه‌های رايزنی به مناسبت ميلاد بانوی يگانه عالم خواهدبود كه عبدالرضا عباسی در پايان اين‌ گفت‌و گو به آن‌ اشاره كرد.
captcha