برگزاری مراسم يادبود برای «شهيده حجاب» در آلمان
کد خبر: 1800307
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۸

برگزاری مراسم يادبود برای «شهيده حجاب» در آلمان

گروه بين‌الملل: مسلمانان سراسر آلمان ديروز، جمعه 19 تير، برای «مروه الشربينی» بانوی مسلمان مصری كه 10 تير در دادگاهی در شهر «درسدن» آلمان به قتل رسيد، مراسم گراميداشتی برپاكردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «Peninsula»، هزاران نفر از مسلمانان سراسر آلمان در واكنش به قتل مروه الشربينی بانوی 32 ساله مصری كه روز چهارشنبه دهم تير، به دست يك آلمانی روس‌تبار در دادگاهی در شهر «درسدن» كشته شد، مراسم دعا و نيايش برگزاركردند.
اين بانوی مسلمان مصری به دليل مزاحمت‌های اين آلمانی كه به خاطر محجبه بودن برايش ايجاد كرده بود از وی به دادگاه شكايت كرده‌بود، كه در دادگاه و دربرابر چشمان همسر و فرزندش و همچنين قاضی و مأمورين حاضر در دادگاه مورد حمله قرار گرفت و كشته شد.
«مروه الشربينی» در مصر و ديگر كشورهای اسلامی به عنوان شهيده حجاب شناخته شده است.
در شرايطی كه برلين به دليل واكنش كند و نامناسب نسبت به اين حادثه از سوی جامعه جهانی تحت فشار زيادی قرار گرفته‌است، «ماريا بوهمر» وزير مهاجرت و پناهندگی آلمان ديروز، جمعه 19 تير، يك روز پيش از برگزاری مراسم يادبود مروه الشربينی در اين كشور اعلام‌كرد: نژادپرستی و خشونت فرقه‌ای در آلمان به هيچ‌وجه پذيرفته نيست، در آلمان فرصت‌های زيادی برای مسلمانان وجود دارد كه اين امر نشان می‌دهد كه آلمان يك كشور ضد اسلامی نيست.
«فرانك والتر اشتين‌ماير» وزير خارجه آلمان نيز ديروز پس از گذشت 10 روز از قتل اين بانوی مسلمان مصری با ارسال نامه‌ای به همتای مصری خود مراتب تأسف و تسليت خود را به خانواده اين بانوی مسلمان اعلام‌كرد.
بيش از سه ميليون مسلمان در آلمان زندگی می‌كنند و با توجه به فعاليت زياد گروه‌های راستگرای افراطی، مسلمانان اين كشور بيش از ساير كشورهای اروپای از تبعات گسترش اسلام‌هراسی رنج می‌برند.
captcha