ديدگاه‌های امام(ره) درباره موضوع فلسطين در سمينار اندونزی تشريح شد
کد خبر: 1935739
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲

ديدگاه‌های امام(ره) درباره موضوع فلسطين در سمينار اندونزی تشريح شد

گروه سياسی و اجتماعی: ديدگاه‌های امام خمينی(ره) درباره موضوع فلسطين در سميناری به مناسبت سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامی در اندونزی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سخنرانان در اين سمينار كه از سوی رايزنی فرهنگی ايران در اندونزی برگزار شد، ضمن بررسی تحولات جاری در فلسطين و جنايت اخير رژيم صهيونيستی در حمله به كشتی آزادی، به تشريح ديدگاه‌های امام خمينی(ره) درباره موضوع فلسطين پرداختند.
در اين سمينار «فخرالدين» رئيس دانشگاه «حسن الدين» ماكاسار با اشاره به كشتار بيرحمانه امدادرسانان كشتی آزادی توسط رژيم صهيونيستی، اين اقدام را نشان واضحی از عدم پايبندی اسرائيل به مقررات بين‌المللی و حقوق بشر خواند و حمايت و واكنش ضعيف مجامع بين‌المللی و كشورهای غربی در برابر اين‌گونه اقدامات رژيم صهيونيستی را دليل عمده تكرار اين‌گونه فجايع عنوان كرد.
«يوسف كالا» معاون رئيس جمهور در كابينه قبلی و رئيس حزب گلكار ـ دومين حزب بزرگ سياسی اندونزی ـ نيز طی سخنانی در اين سمينار به بررسی ريشه‌های تاريخی، فرهنگی و اجتماعی تحولات خاورميانه و موضوع فلسطين پرداخت و با اشاره به تحولات جاری در جهان اسلام به‌ويژه درخاورميانه، ريشه اصلی مشكلات و چالش‌های پيشروی امت اسلامی به‌ويژه مسلمان فلسطين را نداشتن وحدت رويه و همگرايی ميان آنان خواند و شرط اوليه برقراری صلح پايدار در فلسطين را تقويت گفت‌وگوهای داخلی ميان گروههای فلسطينی با هدف دستيابی به وحدت و همچنين همگرايی و وحدت رويه جهان اسلام جهت اتخاذ مواضع مشترك و همسو در حمايت از فلسطين و حل وفصل موضوع خاورميانه برشمرد.
محمد علی ربانی؛ رايزن فرهنگى ايران دراندونزی نيز طی سخنانی با اشاره به قضايای اخير در فلسطين و تشريح عملكرد دوگانه و متناقض غرب در برابر مسائل مهمی چون تروريسم ، آزادی ،حقوق بشر و دموكراسی گفت: رژيم صهيونيستی و عملكرد آن به‌ويژه در سالهای آغازين قرن 21 بزرگ‌ترين علامت سوال و چالش ليبرال دموكراسی غرب به‌شمار آمده و حمايت‌های غرب از اين رژيم نشان داد كه مفاهيمی چون حقوق بشر، آزادی و عدالت در نزد غرب تنها ابزاری جهت اعمال سياست‌ها و اهداف آنان است.
وی همچنين با اشاره به ديدگاه‌های حضرت امام خمينی(ره ) درباره موضوع فلسطين ،گفت: تعلق خاطر امام خمينی(ره) به فلسطين محدود به پس از پيروزی انقلاب اسلامی نبوده است. وی همواره بر راه حل اسلامی در حل و فصل موضوع خاورميانه و فلسطين تاكيد داشت و بهره‌گيری از ظرفيت‌های موجود در كشورهای اسلامی و تحقق وحدت امت اسلامی را كليد حل مشكل فلسطين می‌دانست.
آيت الله جواد مروی از اساتيد حوزه علميه قم و حجت الالسلام والمسلمين الويری؛ استاد حوزه و دانشگاه دو سخنران ديگر اين سمينار بودند كه هريك درباره نقش امام خمينی(ره) در ظهور مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطين، تاثير انقلاب اسلامی در تقويت نقش اسلام در معادلات سياسی به‌ويژه خاورميانه ، امام خمينی(ره) و تاكيد بر بهره‌گيری از ظرفيت‌های نهفته در اسلام جهت حل و فصل موضوع فلسطين و عملكرد رژيم صهيونيستی و حمايت برخی كشورها از اقدامات غير انسانی اين رژيم سخنرانی كردند.
captcha