حضور ايران در جشنواره فيلم قازان فرصتی برای انتقال ارزش‌های دينی است
کد خبر: 2001377
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۴

حضور ايران در جشنواره فيلم قازان فرصتی برای انتقال ارزش‌های دينی است

گروه فرهنگ و هنر: پرويز قاسمی؛ وابسته فرهنگی ايران در تاتارستان در ديدار با هيأت ايرانی شركت‌كننده در جشنواره فيلم قازان گفت: حضور ايران در اين جشنواره، فرصتی خوب و استثنايی برای انتقال ارزش‌های دينی و پيام انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سومين روز از برگزاری ششمين جشنواره بين‌المللی فيلم اسلامی در قازان روز جمعه 26 شهريورماه؛ هيأت فرهنگی و هنری اعزامی از كشورمان در محل نمايندگی فرهنگی كشورمان در قازان حضور يافته و درخصوص زمينه‌های موجود برای همكاری‌های ايران و تاتارستان در حوزه فيلم و سينما و نيز كيفيت برگزاری جشنواره فيلم قازان و حضور كشورمان در آن با سركنسول و وابسته فرهنگی ايران در قازان گفت‌وگو كردند.
در اين ديدار، قاسمی با اشاره به اينكه ايران از اولين دوره و سال شكل‌گيری اين جشنواره، در آن حضور داشته است، گفت: سينمای معناگرای ايرانی در منطقه دارای مخاطبان زيادی است و استقبال فراوان از فيلم «پای پياده» حسن‌پور در جشنواره ششم قازان سندی براين گفته است.
وی افزود: حضور ايران در اين رويداد مهم هنری در پايتخت اسلامی روسيه فرصتی ارزشمند برای معرفی اسلام ناب با منطق انقلاب اسلامی و ارزش‌های فرهنگی اسلامی ايران است.
قاسمی حضور پررنگ فيلم‌های فاخر ايرانی در اين جشنواره را يك فرصت استثنايی برای انتقال ارزش‌های معنوی، دينی و پيام انقلاب اسلامی به دل‌های تشنه معارف دينی و جويای حقيقت دانست.
وی افزود: در مراسم افتتاحيه اين جشنواره، يكی از برجسته‌ترين هنرپيشه‌های تئاتر و سينمای روسيه اشعار حافظ را با احساس هرچه تمام‌تر خواند.
شهريار بحرانی كارگردان فيلم «ملك سليمان» و يكی از داوران جشنواره نيز به نمايندگی از هيأت ايرانی حاضر در مراسم از تلاش‌ها و اقدامات سركنسولگری و بويژه نمايندگی فرهنگی ايران در قازان قدردانی كرد.
لازم به ذكر است شهريار بحرانی(كارگردان فيلم ملك سليمان)، محمدرضا عباسيان(مدير عامل مؤسسه رسانه‌های تصويری و كارگردان فيلم «افسانه‌ای درباره مجاهدين افغان»)، فريدون حسن‌پور (كارگردان فيلم پای پياده)، محمدامير ناجی(بازيگر)، عليرضا شاهرخی(تهيه‌كننده) و رحمانی (طراح مد لباس اسلامی اعزامی از مسكو) هيأت ايرانی شركت‌كننده در ششمين جشنواره بين‌المللی فيلم اسلامی (منبرطلايی) در قازان بشمار می‌روند.
captcha