آغاز هفته آموزش قرآن كريم در الجزاير
کد خبر: 2151616
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹

آغاز هفته آموزش قرآن كريم در الجزاير

گروه بين‌الملل: چهارمين هفته آموزش قرآن كريم با عنوان «نقش گفتمان قرآنی در آگاهی‌بخشی به بشريت» از ديروز، 18 تيرماه، به همت جمعيت آموزش قرآن «الفرقان» ايالت «ام البواقی» الجزاير آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی ennaharonline، هفته بين‌المللی آموزش قرآن الجزاير، امسال با شعار «نقش گفتمان قرآنی در آگاهی‌بخشی به بشريت» و با حضور «محمد ايدير شنان»، نماينده وزير اوقاف و امور دينی الجزاير در ايالت ام البواقی اين كشور و با حضور علما، مبلغان مسلمان، امامان مساجد و شهروندان الجزايری افتتاح شد.
برنامه‌های اين هفته قرآنی به مدت سه روز ادامه دارد و در نخستين روز اين هفته، علمای مسلمان مصری، استادان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن اسلامی حضور داشتند و نماينده وزارت امور دينی و اوقاف الجزاير طی سخنانی اهتمام اين كشور به انديشه اسلامی را تبيين كرد.
وی در ادامه بر ميزان اهتمام دولت الجزاير به آموزش قرآن با هدف پرورش نسل‌هايی آشنا به ارزش‌های اسلامی صحيح منطبق با قرآن و سنت نبوی تأكيد كرد.
مسئول جمعيت آموزش قرآن «فرقان» الجزاير نيز گزارشی از فعاليت‌های اين جمعيت در زمينه آموزش قرآن و نشر ارزش‌های دين مبين اسلام در ميان جوانان و اقشار مختلف مردم ارائه داد و گفت: اين جمعيت طی سال‌های گذشته هفته‌ها و نشست‌های متعددی با موضوع بنای خانواده برگزار كرده است.
وی در ادامه برگزاری نشست‌های متعدد با موضوع مناسك حج، نظارت بر حفظ برنامه‌های حفظ قرآن ويژه جوانان و برگزاری سمينار بين‌المللی اعجاز علمی قرآن در سال 2006 ميلادی را از ديگر فعاليت‌های جمعيت قرآنی الفرقان عنوان كرد.
نماينده وزير اوقاف و امور دينی الجزاير نيز سخنرانی خود با عنوان «شيوه‌های پژوهش علمی نزد مسلمانان و تأثير آن در پيشرفت علوم» ارائه داد و در آن سهم تمدن اسلامی در تقويت پژوهش‌های علمی در علوم جديد را تبيين كرد.
«عبدالمالك الزعبی»، از محققان و پژوهشگران مصری، نيز ديروز، 18 تيرماه، طی مقاله‌ای با عنوان «علوم انسانی و هستی از ديدگاه بشری» تأكيد كرد: تمدن اسلامی همان تمدن قرآن و منبع آن كتاب و سنت است كه بُعد مادی و معنوی را در بر دارد، درحالی كه تمدن غرب تنها جنبه مادی بدون اهتمام به معنويت را مورد توجه قرار داده است.
وی در ادامه افزود: تمدن غرب به خاطر تكيه بر ماديات و جنبه مادی‌گرايی، خالی از معنويت است و همين سببب شده كه تمدن غرب، تمدنی بدون روح باشد كه انسانيت را لگدمال كرده، در حالی كه تمدن اسلام برای انسان كرامت و ارزش قائل است.
captcha