عادی‌سازی روابط تونس با اسرائيل ممكن نيست
کد خبر: 2296424
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶

عادی‌سازی روابط تونس با اسرائيل ممكن نيست

گروه بين‌الملل: رهبر حزب اسلامی «النهضة» تونس، با بيان اين كه عادی‌سازی روابط با اسرائيل ممكن نيست؛ مخالفت صريح كشورش را با عادی‌سازی روابط با رژيم صهيونيستی اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «الدستور» چاپ اردن، راشد الغنوشی كه روز شنبه، 12 فروردين‌ماه، در منطقه «بجه» واقع در شمال غرب تونس سخن می‌گفت، اظهار كرد: عادی‌سازی روابط تونس با اسرائيل ممكن نيست.
الغنوشی در اين مراسم كه به مناسبت گراميداشت «روز زمين» در تونس برگزار شده بود، تأكيد كرد: تونسی‌ها با صهيونيسم مشكل دارند نه با يهوديان.
وی همچنين خاطرنشان كرد: زين‌العابدين بن‌علی، رئيس‌جمهور مخلوع تونس به مسئله فلسطين خيانت كرد؛ زيرا مزدور و دست‌نشانده صهيونيست‌ها بود.
30 مارس هر سال «روز زمين» در فلسطين نامگذاری شده است، در اين روز ياد شش تن از مجاهدان فلسطينی كه در سال 1976 ميلادی در تظاهرات اعتراض به مصادره كشورشان توسط اسرائيل به شهادت رسيدند، گرامی داشته می‌شود.
رژيم صهيونيستی در سی‌ام مارس سال 1976 با مصادره و تصاحب مساحتی از زمين‌های فلسطينی‌ها در منطقه «الجليله» اين زمين‌ها را به مهاجران صهيونيست واگذار كرد.
به همين مناسبت روز جمعه، 11 فروردين‌ماه، شهرهای كرانه باختری رود اردن،‌ نوار غزه، بيت‌المقدس و سرزمين‌های اشغالی و همچنين بسياری از شهرهای جهان شاهد برگزاری تظاهرات به مناسبت سی و ششمين سالگرد روز زمين بود.
captcha