عرضه كتاب تصوف در شمال آفريقا در نمايشگاه بين‌المللی كتاب
کد خبر: 2321009
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴

عرضه كتاب تصوف در شمال آفريقا در نمايشگاه بين‌المللی كتاب

گروه فرهنگ و هنر: كتاب «تصوف در شمال آفريقا» برای نخستين‌بار امسال از سوی مؤسسه بين‌المللی «الهدی» در بيست‌وپنجمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، كتاب «تصوف در شمال آفريقا» به كوشش سيدمحمد صدر هاشمی، سيدحسن عصمتی، سيدسعيد هاشمی‌نسب و پروانه عروج‌نيا در 130صفحه، توسط مؤسسه انتشاراتی الهدی به بازار كتاب عرضه شده است.
اين مجموعه مقالات با رويكرد پژوهشی در موضوع تصوف در شمال آفريقا كه با حمايت مركز مطالعات فرهنگی بين‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هدف معرفی جريان بيداری اسلامی در دو كشور مصر وتونس تأليف شده است.
همچنانكه در ديباچه كتاب آمده است، انگيزه اصلی توليد اين اثر، آشنايی دقيق‌تر با جايگاه تاريخی و معاصر تصوف در شمال آفريقا و شناسايی مهمترين مؤلفه‌های فرهنگی تاريخی آن است و كوشش شده تا مخاطبان با مطالعه اين مقالات با اشراف علمی بيشتری به تحليل حركت عظيم بيداری اسلامی در كشورهای تونس و مصر بپردازند.
«تصوف در شمال آفريقا» از آن جهت می‌تواند دارای اهميت باشد كه با آغاز بيداری اسلامی در كشور تونس و پس از آن كشيده شدن اين شعله ستم‌سوز و ظالم‌برانداز به جمهوری عربی مصر و ديگر كشورهای اسلامی نگاه جهانيان به سوی منطقه شمال آفريقا چرخيد و حوادث آن در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت.
اين اثر در غرفه مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بين‌المللی الهدی، واقع در شبستان، راهروی 12 عرضه می‌شود.
captcha