استكبارستيزی؛ عنصر كليدی انديشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای
کد خبر: 2331080
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۲

استكبارستيزی؛ عنصر كليدی انديشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای

سرلشكر سيدحسن فيروزآبادی اظهار كرد: استكبارستيزی عنصر كليدی انديشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی سپاه فجر استان فارس، اولين همايش تبيين انديشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای به همت سازمان عقيدتی ـ سياسی وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با حضور فرماندهان ارشد نظامی، انديشمندان و پژوهشگران ‌‌به ميزبانی دانشگاه صنعتی مالك اشتر برگزار شد.
در اين همايش سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادی، رئيس ستاد كل ‌نيروهای مسلح با بيان اينكه انديشه دفاعی امام خامنه‌ای مبتنی بر انديشه الهی است، اظهار كرد: انديشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای مخزن‌ سياست‌ها، راهبردها، تاكتيك‌ها و رفتارهای نظامی است كه برداشت درست از آن، كشور را به ثبات و امنيت ‌خواهد رساند.
وی با بيان اينكه انديشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) مجموعه‌ای از بايدها و نبايدهاست كه كشور را در برابر جنگ نرم و سخت دشمن مصون نگه داشته است، افزود: انديشه‌های دفاعی معظم‌له به عنوان فقيه اهل بيت(ع) و مفسر قرآن، مجموعه‌ای كامل از اصول و مبانی دينی و ويژگی‌های دشمن‌شناسی است كه از اصول استكبارستيزی امام راحل و پايداری و پيروزی‌های هشت سال دفاع مقدس نشأت گرفته است.
سرلشكر فيروزآبادی با اشاره به شرايط جمهوری اسلامی ايران طی 33 سال گذشته، تصريح كرد: حوادث جهان و ابعاد عميق و پيچيده امامت و فرماندهی رهبر معظم انقلاب به‌گونه‌ای است كه دريايی از مطالب را پيش روی هر محقق و پژوهشگری می‌گشايد.
رئيس ستاد كل نيروهای مسلح فرماندهی امام خامنه‌ای را به سه ضلع فقاهت، تفسير قرآن كريم و حاكميت جمهوری اسلامی ايران دانست و تأكيد كرد: اين سه ضلع در همه اين سال‌ها با ويژگی‌های مهمی همچون دشمن‌شناسی، مردم‌شناختی، جامعه‌شناختی و تاريخ اسلام ناب محمدی(ص) و مهم‌تر از همه تجربه برآمده از عاشورا، هشت سال دفاع مقدس و مكتب امام خمينی(ره) همراه بوده و در چارچوب فردی نبوده و نيست.
وی استكبارستيزی، دفاع از آرمان‌های فلسطين، ايجاد جبهه دفاعی، بازتركيب امامت و فرماندهی، تقويت روحيه سربازان، توجه به حضور آحاد مردم، تركيب مقدس پيروزی و شهادت، توجه به ضرورت تجهيز دفاعی و نهادينه‌سازی دفاع علوی و عاشورايی را به عنوان مبانی و پايه‌های اصول فرماندهی امام خامنه‌ای نام برد.‌
سرلشكر فير‌وزآبادی در بخش ديگری از سخنان خود توانمندی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در امور دفاعی را متكی بر انديشه‌های دفاعی معظم‌له در طول هشت سال دفاع مقدس برشمرد و ايجاد انسجام بين رزمندگان، ارتش و سپاه، نماينده امام خمينی(ره) در ارتش، ايجاد پيوند ميان ملت با سپاه، نقش برجسته در پشتيبانی جنگ، اقدامات فرهنگی، جلوگيری از سقوط خوزستان، تقويت شورای عالی دفاع و توسعه ديپلماسی جنگ را به عنوان شاخص‌ترين عمكلرد امام خامنه‌ای در هشت سال دفاع مقدس ذكر كرد.
وی دفاع در برابر تهاجم نظامی، دفع تعدی دشمن و در كنار مردم بودن همانند فتنه سال 88 و دفاع از ملت‌های مستضعف غير‌مسلمان را از جمله مصاديق انديشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای نام برد و افزود: استكبارستيزی عنصر كليدی انديشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای است.
رئيس ستاد كل نيروهای مسلح با بيان اينكه از نگاه ولی‌امر مسلمين حمله فرهنگی دشمن را بايد با جواب مناسب پاسخ داد، گفت: افشاگری مهمترين ابزار آن است. از استكبارستيزی، دفاع و جهاد در خدمت تكليف، لزوم وحدت، توجه بيش از پيش به نگرش عاشورايی، توجه و اعلام خطر رژيم صهيونيستی، گسترش علمی و توانمندی دفاعی، تامين و تحكيم نيروهای مسلح و تقويت بنيه دفاعی در جنگ سخت و نرم مهم‌ترين انديشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای است.
وی ادامه داد: توسعه فناوری دفاعی، توجه به قدرت بسيج، تقويت روحيه خودباوری، حمايت از نهادها و ساختارهای قانونگذاری، دفع تغافل د‌يگر دولت‌ها و توسعه بصيرت دفاعی و در نهايت اميد به نصرت الهی از ديگر انديشه دفاعی امام خامنه‌ای در مقابل دشمنان است.
وی تاكيد كرد: مقام معظم رهبری ‌معتقدند كه تركيب مؤلفه‌های اقتدار مسلمانان، تركيب اقتدار معنوی، تركيب اصل بازدارندگی با مشاركت مردمی و تركيب خلاقيت‌ها با فناوری دفاعی بايد سرلوحه فعاليت‌های نيروهای مسلح قرار گيرد.
فيروزآبادی، دفاع از آرمان‌های فلسطين و رد هر‌گونه سازش را يكی از مهم‌ترين انديشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای نام برد و اظهار كرد: امام خامنه‌ای ‌دفاع از فلسطين را واجب عينی دانستند و هرگونه حاكميتی به غير از فلسطين را غاصبانه می‌دانند.‌
وی با بيان اينكه ملت‌ها بايد با تمام وجود خطر و تهديد رژيم صهيونيستی را احساس و ابراز كنند، خاطرنشان كرد: ملت ايران پای آرمان خود تا نابودی كامل اسرائيل ايستاده است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ملت ايران در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی طی 33 سال گذشته يك قدم به عقب برنداشته است، تصريح كرد: اگر ملتی با هم متحد و وحدت داشته باشند هيچ قدرتی توانايی شكست آنان را نخواهد داشت و رمز موفقيت انقلاب اسلامی ايران تاكنون همين وحدت و اتحاد مسئولان كشور بوده است.
وی در پايان با بيان اينكه در برابر هر‌گونه تعرض دشمن بايد ايستاد، تأكيد كرد: ملت ايران آنجا كه پای هويت ملی در ميان باشد قاطعانه ايستاده است و از حق خود كوتاه نخواهد آمد.
captcha