تداوم اسلام‌هراسی در سوئد با نمايش تصاوير موهن به پيامبر(ص)/ رهبران دينی گردهم می‌‌آيند
کد خبر: 2500722
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹

تداوم اسلام‌هراسی در سوئد با نمايش تصاوير موهن به پيامبر(ص)/ رهبران دينی گردهم می‌‌آيند

گروه بين‌الملل: «لارس ويكس»، اسلام‌ستيز سوئدی كه به دليل كشيدن تصاوير توهين‌آميز از پيامبر اسلام(ص) شهرت دارد، در راستای اهداف خود برای نشر اسلام‌‌هراسی قصد دارد تابستان امسال نمايشگاهی از نقاشی‌های موهن خود را به نمايش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه سوئدی «The Local»، اين نمايشگاه كه قرار است تابستان امسال در شهر «مالمو»ی سوئد برگزار شود، نگرانی‌های بسياری را موجب شده است.
«المار ريپالو» (Ilmar Reepalu)، شهردار مالمو در اين رابطه گفت: لارس ويكس در ذهن مردم با گروه‌های سياسی راست افراطی و عقايد بيگانه‌ستيزانه و اسلام‌هراسانه آن‌ها مرتبط است؛ برپايی اين نمايشگاه ممكن است منجر به ايجاد ناآرامی و درگيری در شهر شود.
وی گفت: اميدوارم كه حتی يك نفر هم از اين نمايشگاه ديدار نكنند.
در عين حال ديگر مقامات سوئدی نيز نسبت به برگزاری اين نمايشگاه ابراز نگرانی كرده‌اند.
خبر برگزاری اين نمايشگاه، رهبران و نمايندگان اديان مختلف را نيز برانگيخته تا با برپايی نشستی فوق‌العاده اين مسئله را به بررسی بگذارند.
لارس ويكس در سال 2007 نيز دست به انتشار كاريكاتوری توهين‌آميز از پيامبر اكرم(ص) در يك نشريه سوئدی زد كه با حمايت سردبير اين نشريه و دستاويز قرار دادن قانون آزادی بيان، دردسری متوجه او نشد اما از آن به بعد وی به صورت شبانه‌روزی توسط پليس محافظت می‌شود.
انتشار كاريكاتورهای توهين‌آميز به ساحت مقدس پيامبر(ص) از سال 2005 ميلادی با انتشار 12 كاريكاتور در يك روزنامه هلندی آغاز شد و بعد از آن برخی از روزنامه‌های اروپايی به بهانه آزادی بيان اقدام به انتشار دوباره اين كاريكاتورها كردند.
انتشار اين كاريكاتورها منجر به تيره شدن روابط ميان غرب و جهان اسلام شد و پس از آن مسلمانان جهان با اجرای طرح‌های ابتكاری و جديد سعی در زدودن اتهامات و تصورات نادرست در مورد اسلام در غرب كردند.
بنابر آمارها، حدود 450 تا 500 هزار مسلمان در كشور 9 ميليون نفری سوئد زندگی می‌كنند.
captcha