حج، مسیری برای موفقیتم گشود/ تجدیدنظر در سهمیه مسابقات قرآن استان تهران
کد خبر: 2613896
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

حج، مسیری برای موفقیتم گشود/ تجدیدنظر در سهمیه مسابقات قرآن استان تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: علی خشنود، قاری برتر استان تهران در سی‌و‌هفتمین مسابقات اوقاف، صوت اعجازبرانگیز عبدالباسط را قدم اول برای ورود به عرصه قرائت قرآن و سفر حج را مسیری برای رسیدن به برتری‌اش در مسابقات دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «علی خشنود» قاری ممتاز قرآن کریم که رتبه نخست سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان تهران(2 الی 7 آذرماه 93) در رشته قرائت را کسب کرده است، این روزها خود را برای حضور در مرحله کشوری مسابقات قرآن آماده می‌کند. وی متولد 1362 در تهران است که با گوش کردن به تلاوت‌های مرحوم استاد عبدالباسط، جذب قرائت قرآن شده است.
خشنود، درباره جذب خود به تلاوت قرآن می‌گوید: «دانش‌آموز مقطع ابتدایی بودم که پس از چندین بار که تلاوت‌های مرحوم استاد عبدالباسط را از تلویزیون دیدم و شنیدم، جذب تلاوت‌های ایشان شدم و سوره حمد را همخوانی می‌کردم تا اینکه اواسط دهه 70 و در مقطع راهنمایی، تلاوت قرآن را به صورت حرفه‌ای آغاز کردم و به صورت تخصصی‌تر از سال 80 فعالیت خود را ادامه دادم و شرکت در مسابقات قرآن را نیز از سال 81 آغاز کردم».

وی که در سال 81 رتبه اول مسابقات دانش‌آموزی در مرحله کشوری را کسب کرده است، درباره موفقیت‌های دیگر خود در مسابقات قرآن می‌گوید: «سال 83 در مرحله کشوری مسابقات قرآن نیروهای مسلح اول شدم و همان سال در مسابقات بین جلسات استان تهران که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شد نیز رتبه اول و سال 88 و 89 نیز رتبه اول مسابقات قرآن سازمان صدا و سیما در رشته‌های قرائت و ابتهال را به دست آوردم».
خشنود که یکی از دلایل موفقیت خود در مسابقات قرآن استان تهران را حضور در حج تمتع سال 93 و اعزام با کاروان قرآنی نور به این سفر معنوی می‌داند، می‌گوید: «به این دلیل که قبل از شرکت در مسابقات قرآن استان تهران به سفر معنوی حج اعزام شده بودم آمادگی کامل برای شرکت در رقابت‌ها را داشتم و البته زمانی که در این سفر معنوی حضور داشتم از نظر روحی تلاش می‌کردم تا این سفر توشه راهی برایم باشد».
وی با بیان اینکه مسابقات قرآن استان تهران سال به سال با آمادگی بیشتر شرکت‌کنندگان از نظر صدایی و تلاوتی برگزار می‌شود، عنوان می‌کند: «هرساله شاهد آن هستیم که سطح مسابقات قرآن استان تهران نسبت به دوره‌های گذشته بالاتر می‌رود و قاریان و حافظان قرآن استان تهران سال به سال قوی‌تر می‌شوند».


این قاری ممتاز در ادامه با اشاره به داوری مسابقات قرآن استان تهران و انتخاب داوران بین‌المللی برای قضاوت این دوره از مسابقات می‌گوید: «نمراتی که داوران در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران به ما می‌دادند، خیلی به هم نزدیک بود و این امر نشان‌دهنده آن بود که امسال نگاه ویژه‌ای در بخش تجوید و وقف و ابتدا به وجود آمده بود و نوع آیاتی که برای تلاوت انتخاب شده بود بیشتر آیات وقف و ابتدایی بودند تا علم وقف و ابتدا قاریان قرآن استان تهران محک زده شود».

رتبه نخست سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران در رشته قرائت ادامه می‌دهد: «با توجه به این نکته که تعداد قاریان ممتاز در استان تهران زیاد است باید در خصوص سهمیه استان تهران یک نگاه ویژه وجود داشته باشد تا تعداد بیشتری از استان تهران به مسابقات کشوری قرآن راه پیدا کنند. باید درباره تعداد قاریان و حافظان قرآن که از استان تهران به مرحله کشوری مسابقات قرآن می‌روند تجدید نظری صورت گیرد و مسئولان اوقاف باید پیگیر باشند تا نفرات بیشتری از استان تهران به کشوری برسند».
وی درباره آمادگی خود برای شرکت در مرحله کشوری مسابقات قرآن که در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد، ادامه می‌دهد: «آمادگی برای شرکت در مسابقات کشوری قرآن را با شرکت در کلاس‌هایی که اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار می‌کند، آغاز کرده‌ام و از ابتدای هفته جاری که نتایج مسابقات قرآن استان تهران مشخص شده در جلسات قرآنی که تشکیل می‌شود نیز شرکت می‌کنم».

آئین پایانی مسابقات قرآن هفتم آذرماه 93

خشنود که مهم‌ترین رقیبان خود در مسابقات کشوری قرآن را از استان خراسان رضوی، اصفهان می‌داند، می‌گوید: البته سطح مسابقات کشوری قرآن بسیار بالا است و تمام قاریان و حافظان که در این مرحله حضور پیدا می‌کنند از برترین‌های استان خود بوده و از سطح بالایی برخوردار هستند و در واقع نخبگان استان‌ها به مرحله کشوری می‌آیند و شرکت‌کنندگان از همه استانها رقیب محسوب می‌شوند».
وی ادامه می‌دهد: «تلاش می‌کنم تا مرحله کشوری مسابقات قرآن خود را از هر لحاظ آماده کنم و به ویژه در بحث وقف و ابتدا و تجوید باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و بحث صوت و لحن هم جای خود را دارد. اگر بتوانم تمریناتم را به خوبی و با آرامش بگذارم، می‌توانم نماینده خوبی برای استان تهران در مسابقات کشوری باشم».

این قاری ممتاز که «مجید داوودی» را نخستین معلم قرآن خود می‌داند، می‌گوید: «یادگیری قرآن را به جلسات استاد داوودی که هم‌اکنون در دارالقرآن الکریم مصباح برگزار می‌شود آغاز کردم و بعد از آن در جلسات امیرحسین مطلق شرکت می‌کردم؛ طی این سال‌ها از محضر اساتیدی از جمله محمدحسین سبزعلی، علی سیاح‌گرجی، احمد ابوالقاسمی و... نیز استفاده کرده‌ام».

آئین پایانی مسابقات قرآن هفتم آذرماه 93

وی که مدرک کارشناسی خود را در رشته اقتصاد صنعتی دریافت کرده است و هم‌اکنون نیز در شبکه رادیویی قرآن مشغول فعالیت است، درباره حضور خود در رادیو قرآن می‌گوید: «از طریق یکی از دوستان که در رادیو قرآن فعالیت داشت با این شبکه رادیویی آشنا شدم و به دلیل سابقه قرآنی که داشته و علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه‌ بودم همکاری خود را با رادیو قرآن آغاز کردم».
خشنود در ادامه عنوان می‌کند: «فعالیت بنده در رادیو قرآن در بخش تلاوت است و در واقع کار نظارت بر تلاوت‌ها را داریم و اگر تلاوتی که قرار است از این شبکه رادیویی پخش شود نیازمند اصلاح باشد اصلاحات را انجام می‌دهیم و برای پخش می‌فرستیم».
وی با ابراز امیدواری از اینکه در مسابقات کشوری قرآن بتواند نماینده خوبی برای استان تهران باشد ادامه می‌دهد: «البته شرکت در مسابقات قرآن نباید هدف باشد و بیشتر از آنکه کسب رتبه برایم اهمیت داشته باشد دوست دارم بتوانم آیات قرآن را در زندگی‌ام پیاده کنم و اخلاق قرآنی داشته باشم».

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خزایی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۳:۱۷
0
0
احسنت ب حاج علی عزیز.ایشالا امسال کشور اول بشی. واقعا لیاقتش رو داری.
captcha