دنیای استکبار نگران شکل‌گیری اندیشه در انقلاب اسلامی است
کد خبر: 2614497
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
سعید جلیلی:

دنیای استکبار نگران شکل‌گیری اندیشه در انقلاب اسلامی است

گروه سیاسی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: دنیای استکبار نگران این است که در انقلاب اسلامی اندیشه‌ای شکل گرفته که در تمامی زمینه‌ها حرفی برای گفتن داشته و دارد تا آنجا که امروز اقتدار خود را در تمام حوزه‌ها به رخ جهانیان می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز، 11 آذرماه در همایش «توسعه راهکارهای اقتدار ایران در شرایط تحریم» که در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه 16 آذرماه در حقیقت 60 سال فریاد آزادی‌‎خواهی یک ملت است که از دهان دانشجویان کشور شنیده شد، اظهار کرد: بر این اساس بدون ارزیابی این 60 سال نمی‌توانیم یک درک و تبیین صحیحی از آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: 16 آذر از آن جهت مهم بوده که رویارویی دو قدرت محسوب می‌شود؛ لذا ما باید بدانیم طرفین این دو رویارویی چه کسانی هستند تا از آن یک ارزیابی صحیح داشته باشیم زیرا اگر نتوانیم یک درک صحیح از این حرکت و آن چه در 61  سال بعد از آن به وجود آمده، داشته باشیم نمی‌توانیم ادامه مسیر راهی که به آرمان‌های یک ملت نزدیک‌تر است، را به شکل درستی بپیماییم.

جلیلی یادآور شد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در شرایطی شکل گرفت که برخی قدرت‌ها که در جنگ جهانی دوم به پیروزی رسیده بودند، با تکیه بر این موفقیت و قدرت خود، مناسباتی را در جهان شکل دادند و به دنبال آن قدرت خود را در داخل کشور ما نیز به منصه ظهور گذاشته، اما حادثه شگرف در این میان، رویارویی دانشجویانی در 16 آذر بود که این قدرت را شکست و پیام انقلاب اسلامی را مانند سایر عرصه‌های مبارزه با سلطه به جهانیان اعلام کرد. 

وی تأکید کرد: شاید در آن زمان این حرکت دانشجویان امری جدی تلقی نشد و به تعبیری آنها این حرکت را با به شهادت رساندن سه دانشجو سرکوب کردند زیرا می‌خواستند مسیر خود را دنبال کنند.

جلیلی با اشاره به موضوع هسته‌ای اظهار کرد: در این راستا قدرت جهانی محاسباتی شکل گرفت و انتظاراتی را به صراحت تعریف کردند که چند قدرت اصلی دنیا باید امتیازاتی را داشته باشند که باقی کشورها نمی‌توانند از آن برخوردار باشند به گونه‌ای که امروز نیز در سال 2014 تنها چند قدرت می‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد و از آن بهره ببرد.

وی با بیان اینکه قدرت‌های برتر دنیا سلاح هسته‌ای را علیه مردم به کار گرفته‌اند، گفت: قدرت‌هایی که سلاح هسته‌ای را جرم می‌دانند و مدعی استفاده از سلاح هسته‌ای نیز هستند امروز بدترین جنایات را انجام می‌دهند اما اگر یکی از کشورهای عضو به کشور دیگر تعرض کند و آن کشور بخواهد اعتراض خود را اعلام کند، باید به یکی از این کشورها بگوید و اگر یکی از قدرت‌های برتر آن را قبول نکند، آن کشور حق پیگیری ندارد.

شورای امنیت از جنایات در غزه احساس خطر نمی‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اگر بدترین جنایات در غزه صورت می‌گیرد، شورای امنیت احساس خطر نمی‌کند اما اگر در کشوری سانتریفیوژ وجود داشته باشد، همه آنها احساس خطر می‌کنند و بیانیه ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کمتر از 20 سال گذشته در سال 1994 بیش از یک میلیون انسان در کمتر از سه ماه کشته شدند و هیچ‌گونه قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت صادر نشد، اظهار کرد: شورای امنیت هیچ‌گاه در این حوزه احساس خطر نکرده زیرا اهمیتی برای قتل این تعداد انسان‌ وجود نداشت.

جلیلی با بیان اینکه آنچه استقلال و آزادی راجهت می‌دهد حقیقت است، گفت: اگر ما بتوانیم حقیقت را انکار کنیم انجام کارهای دیگر آسان است انگار حقیقت این بوده که بگوییم حقیقتی وجود ندارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای امنیت ملی یادآور شد: امروزه در برخی از دانشگاه‌ها ژان لاک را به عنوان پدر آزادی یاد می‌کنند در حالی که این فرد دبیر انجمن مستعمران و از سهامداران شرکت برده‌داری بوده است، در حقیقت سلطه و قدرت‌های جهانی با انکار حقیقت می‌خواهند فضایی را فراهم کنند که همه حقیقت را آن چیزی نمایش دهند که خود معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه قدرت‌های برتر دنیا در تلاش هستند واقعیت را آنچه می‌خواهند نشان بدهند، گفت: در چند سال اخیر 350 بار آمریکا مداخله نظامی در کشورهای مختلف داشته است زیرا خود را قدرت برتر می‌داند و دست به چنین اقداماتی می‌زند اما این مسئله در قرآن کریم نیز بیان شده است که چنین افرادی بر مبنای زور و قدرت‌شان می‌خواهند سلطه داشته و در حقیقت همان زور خود را عملیاتی کنند.

جلیلی با اشاره به 16 آذر گفت: تلاش استکبار این است که به چیزی که خودشان با زور و قدرت به آن دست یافته‌اند را دیگر ملت‌ها نیز قبول کنند، در واقع 16 آذر دانشجویان آزاده و مسلمان ایرانی در برابر مناسبات دشمنان مقاومت کرده و ایستادگی کردند تا آنها به اهداف شوم خود دست پیدا نکنند.

دشمن نگران ایستادگی و مقاومت ملت ایران است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن نگران ایستادگی و مقاومت ملت ایران است؛ لذا از پیشرفت این کشور ابراز نگرانی می‌کند، عنوان کرد: حرکت پیوسته‌ای که امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی شروع کرد، مبتنی بر باورهای یک ملت بود که محقق شد و امروز نیز در حال تکثیر آن است؛ لذا ما به این نیت خرمشهر را آزاد کردیم که به دنبال آن جنوب لبنان آزاد شود، بنابراین این امر باعث نگرانی دشمنان شده است.

وی اظهار کرد: دنیای استکبار نگران این است که در انقلاب اسلامی اندیشه‌ای شکل گرفته و در حقیقت تمدن جدیدی بنا شد که در تمامی زمینه‌ها حرفی برای گفتن داشته و دارد تا آنجا که امروز اقتدار خود را در تمام حوزه‌ها به رخ جهانیان می‌کشد به گونه ای که مسائل منطقه بدون ایران حل نمی‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای امنیت ملی با بیان اینکه ایران اسلامی توانسته در این زمینه اراده خود را به طرف مقابل تحمیل کند، تأکید کرد: حاج قاسم سلیمانی فردی است که در یکی از روستاهای ایران متولد شده و امروز آمریکایی‌ها از این سردار ایرانی در هراس هستند لذا اگر ما مؤلفه‌های این اقتدار را به خوبی نشناسیم و آن را حفظ نکنیم، قطعا پیشرفت نخواهیم کرد و دچار مشکل می‌شویم در حالی که اگر آن را حفظ کنیم شاهد ثمرات آن در آینده خواهیم بود.

وی 16 آذر را یک حرکت بزرگ از سوی دانشجویان عنوان کرد و گفت: اقتدار ملی یعنی اینکه ملتی بر اساس ارزش‌های خود اهداف مورد نظر را محقق کند، در دوران دفاع مقدس، فتنه 88 و سایر حوزه‌ها توانستیم دشمن را با شکست روبه رو کنیم.

جلیلی با بیان اینکه دشمن تحریم‌های فلج کننده را برای ایران به کار گرفته است، ادامه داد: اقتدار هسته‌ای یعنی جوانی دانشگاهی بر مبنای ایمان و باور قوی خود مانند شهید شهریاری پیدا شود، موانع را یکی بعد از دیگری پشت سر گذارد و مانع پیشبرد اهداف دشمنان می‌شود به همین جهت آنها نیز این مرد بزرگ را که مانعی برای آنها محسوب می‌شود را به شهادت می‌رسانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گزینه روی میز آمریکا گفت: مردم ما باید بدانند اولین گزینه آمریکا نظامی بوده است، آنها در سالهای ابتدای پیروزی انقلاب از سلاح نظامی استفاده کردند و بیش از هشت سال کشور ما دچار یکی از بزرگترین جنگ‌های تحمیلی شد اما در نهایت این دشمن بود که با شکست روبه‌رو شد و هم اکنون نیز آمریکایی‌ها می‌دانند این حوزه جواب نمی‌دهد و همین جهت در حوزه مباحث فرهنگی و تحریم وارد عمل شدند.

وی گفت: آمریکا فکر می‌کند می‌تواند ما را شکست دهد، اما باید به صراحت گفت که ما با نرم‌افزار انقلاب اسلامی، آمریکا را حتی در سخت‌افزار شکست داده‌ایم و امروز آنان با تمام توان آمده‌اند تا ما را نسبت به حقیقت خود دچار تردید کنند.

جریان تحکیم و تکفیری دو لبه یک قیچی هستند

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای امنیت ملی با بیان اینکه امروز اسلام ناب در برابر دشمن قرار گرفته است، اظهار کرد: به همین جهت دشمنان اسلام بدلی را دنبال می‌کنند و اسلام تکفیری را به وجود آورده‌اند، در واقع جریان تحکیم و تکفیری دو لبه یک قیچی هستند.

جلیلی با تأکید بر اینکه اقتدار باید یک اقتدار همه جانبه باشد، گفت: یکی از این عرصه‌ها موضوع فرهنگ است، اقتدار فرهنگی یعنی اینکه بتوانیم با منطق صحیح خود را به شکل درست نشان دهیم، اما باید توجه داشت که همه ما نیازمند توجه در اخلاق هستیم زیرا با توجه به این امر باورهای خود را نشان می‌دهیم و ضعف‌هایمان را در این حوزه رفع می‌کنیم.

وی با اشاره به احداث بیش از 144 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان گفت: دشمن در تلاش است با انجام اقدامات فرهنگی فرهنگ ملت ایران را مورد هجمه قرار دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نرمش قهرمانانه باید به گونه‌ای باشد که طرف مقابل خلع سلاح شود، به فتنه 88 اشاره کرد و ادامه داد: فتنه در شرایطی شکل گرفت که ما در عرصه های مختلف موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده بودیم.

جلیلی یادآور شد: در 20 خرداد 88 اوباما نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشت که مسائل منطقه بدون ایران حل نمی‌شود، پس از ان شروع به دعوت ایران کردند آنها براساس توهمات خود این پیروزی بزرگ را پیش‌بینی می‌کردند اما در انتخابات دچار شکست شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که فتنه 88 یک ظلم بزرگ نظام بود، ابراز کرد: بحثی که امروز مطرح است، محاکمه سران فتنه بوده در واقع یکی از حکیمانه‌ترین تدابیر که رهبری انجام دادند، در خصوص حصر سران فتنه بود.

وی یادآور شد: فتنه از 20 خرداد 88 آغاز و تا 22 بهمن 88 ادامه داشت، افرادی که امروز به عنوان سران فتنه از آنها یاد می‌شود، حتی یک سال بعد از این حادثه دستگاه قضا به آنها کار نداشت و در واقع این حصر از 25 بهمن 89 یک سال بعد از فتنه آغاز شد زیرا آنها در تلاش برای به وجود آمدن یک فتنه جدید بودند.

جلیلی با اشاره به انتخابات سال 92 عنوان کرد: در واقع انتخابات 92 مهر باطلی در فتنه 88 بود زیرا دشمن متوجه شد انقلاب اسلامی دارای یک نظام مردم سالاری و همیشه در برابر فتنه‌های دشمن مقاومت کرده و می‌ایستد.

وی با بیان اینکه اقتضای تحقیق پیشرفته است، گفت: این کار مهمی است که امروز در حال انجام است لذا باید توجه داشت که دفاع از پیشرفت علمی کشور وظیفه‌ای است که نظام بر عهده دارد و دشمن نیز از این امر ابراز نگرانی می کند.

جلیلی ابراز کرد: نکته‌ای که در مورد موضوع هسته‌ای باید تأکید کرد، این است که فشار دشمن در موضوع هسته‌ای به دلیل اصل موضوع انرژی هسته‌ای نیست بلکه ترس آنها از ایجاد تمدن جدید و پیشرفت علمی و کار علمی و صدور پیام انقلاب اسلامی در گستره جهانی است.

وی تأکید کرد: امروز دفاعی که از حقوق هسته‌ای می‌شود، مانند دفاع از شهر خرمشهر تنها وابسته به آن شهر نبوده زیرا به دیگر شهرها را نیز در بر می‌گیرد و امروز بعد از 25 سال که از دوران دفاع مقدس می‌گذرد، دشمن جرات حمله نظامی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: طبق یکی از اسناد اداری که در آمریکا منتشر شده و مربوط به 40 سال گذشته است 187 کیلوگرم اورانیوم غنی شده با غنای بالا گم شده و در اسناد دیوان محاسباتی نیز ثبت شده است که تاکنون نیز پیدا نشده است، این موضوع را بر اساس مستندات خودشان مطرح می‌کنم و بنده در چند مصاحبه خبری خود این موضوع را مطرح کرده‌ام که اگر شما نگران امنیت هستید، آن 178 کیلوگرم اورانیوم که برای شهروندانتان بسیار خطرناک است، را بیابید.

وی با تأکید بر این که بدنه دفاع مقدس را دانشجویان تشکیل می‌دادند، گفت: این افتخار برای جامعه دانشجوی ما محسوب می‌شود، امروز دانشجویان ما در حوزه هسته‌ای جان خود را می‌دهند تا پیشرفت کشور متوقف نشود لذا حرکت دانشجویی روز به روز در مسیر قوی‌تر و پیشتاز است.

captcha